کاندیدای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد مطرح کرد:
تاریخ: ۱۵:۰۵ :: ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
تصمیم سازی بی‌هزینه؛ راهگشای تورم، ترافیک و توسعه شهر خرم‌آباد

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تورم شهر خرم‌آباد با اتخاذ تصمیمات مدیریتی و با کمترین بار مالی قابل حل است.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مصاحبه- میلاد فاضلی اظهار کرد: در خرم‌آباد می‌توان با اتخاذ تصمیمات مدیریتی و استفاده از ظرفیت و ایجاد جنبش نخبگانی، خیلی از مشکلات موجود را بدون کمترین هزینه برای دولت و شهرداری حل و فصل کرد.

وی افزود: در شهرک صنوف که اجاره‌ی واحدهای آن بعضا ۲۰۰ هزار تومان و حتی کمتر است، تقریبا ۶۰۰ واحد بدون استفاده و خالی وجود دارد که می‌توان با انتقال واحدهای موجود صنوف به این مرکز، وضعیت زیبایی شهر ارتقا یابد و از سویی به کاهش ترافیک کمک زیادی شود و همچنین بخشی از تورم که به دلیل اجاره زیاد واحدهای تجاری است کاهش پیدا کند.

این روزنامه نگار لرستانی تصریح کرد: علاوه بر شهرک صنوف واقع در کمالوند در دو نقطه دیگر قابلیت احداث این شهرک‌ها که توسط بخش خصوصی انجام می‌شوند وجود دارد و حتی می‌توان در شهرک فعلی فازهای بعدی را به اجرا در آورد.

فاضلی بیان کرد: اگر شهرک‌های مختلف نظیر سنگ و سایر مصالح ساختمانی و اصنافی که این قابلیت را دارند را در شهر خرم‌آباد ایجاد کنیم می‌توان بخش زیادی از اجاره‌بها واحدهای تجاری که سرسام آور است و باعث ایجاد تورم مضاعف برای شهروندان می‌شود را مهار کرد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: با انتقال واحدهای آلاینده به شهرک‌های تخصصی، مغازه‌های تجاری در بلوار بهارستان، ولایت و حتی شریعتی به نیازهای اصلی شهروندان تغییر پیدا می‌کنند و دیگر نیاز به مراجعه مردم به مرکز شهر نیست و بخشی از بحران ترافیک نیز به این روش قابل حل است.

وی گفت: این طرح که دارای کمترین بار مالی برای دولت است و از سویی پاکیزگی شهر، بهبود سیمای شهری، کاهش ترافیک و مصرف سوخت و رضایت شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.

فاضلی تصریح کرد: این که در خرم‌آباد باید بستری فراهم شود که از همه ظرفیت‌های فکری استفاده شود، یک ضرورت است تا با استخراج آن‌ها، همه به توسعه شهر کمک کنند و از سویی مانع تحمیل هزینه‌های گزاف پروژهای غیر کارشناسی شویم که سوهان روح شهروندان و بی اعتمادی آن‌ها نیز شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید