دیانوش چراغی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر خرم‌آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۴۸ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
توجه به بافت تاریخی شهر موجب رونق گردشگری خواهد شد/ سالهاست که با قلعه فلک‌الافلاک همرازم

عصر امروز دیانوش چراغی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: اگر به شورا ورود پیدا کنم، ساماندهی بافت تاریخی شهر خرم‌آباد از مهمترین دغدغه‌های کاری ماست.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دیانوش چراغی افزود: شهر خرم‌آباد سبقه بیش از ۵۰ هزار سال زیست بشر را دارد و ساماندهی بافت تاریخی در این شهر ضروری و لازم اجراست و با توجه به اینکه در شهر
بیش از ۱۰۰ هکتار بافت تاربخی داریم، می توان شهرداری ساخت بافت تاریخی در شهر خرم‌آباد ایجاد کرد.

چراغی در بحث بافت تاریخی تصریح کرد: مشکلات بافت تاربخی با بافت فرسوده مجزا از هم هستند و در واقع بافت تاریخی موجودی زنده است که پتانسیل ویژه‌ا‌ی در رونق گردشگری دارد.

وی گفت: در خصوص ایجاد موزه تاریخی در شهر خرم‌‌آباد، مستندات لازم تهیه و آماده شده‌اند و بخاطر حفظ جایگاه شهر می طلبد همکاری بیشتری بین شهرداری و میراث‌فرهنگی لرستان باشد تا علاوه بر توسعه مبلمان شهری موجب اشتغال و رونق صنعت گردشگری در شهر باشند.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر خرم‌آباد توجه به مبلمان و زیباسازی شهری را از دیگر برنامه‌های شاخص خود دانست و گفت: معماری بومی و ایرانی ما مورد غفلت قرار گرفته است و شایسته است، شهرداری در زمینه زیباسازی، نامگذاری معابر و کوچه‌ها به نمادها، مفاخر و مشاهیر استان لرستان توجه بیشتری داشته باشد.

وی در پایان شعار اش را اینگونه عنوان کرد: قلعه فلک‌‌الافلاک سالهاست رازهای زیادی سر به مهر دارد و من سالهاست با قلعه همرازم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید