گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۴۷ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
تولید محصولات خاویاری رویکردی خاص و خلاقانه/ پرونایس آمیزه ای از دانش و نوآوری

دنیای زیبایی و سلامت پوست و مو امروز سرشار از تبلیغات جذاب و فریبنده ای است که هر مصرف کننده ای را برای خرید این محصولات اغوا می کند.اما همیشه یا بعد از خرید یا پس از چندبار مصرف ، فرد از خودش می پرسد هدف من از خرید چه بود؟ آیا ضرورتی داشت که این محصولات را خرید کنم و آیا واقعا این محصولات نیازها و انتظارات پوست و موی مرا پاسخ می دهد؟

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، انواع کرم ها، شامپوها، لوسیون ها،ماسک ها وغیره اعم از گیاهی و شیمیایی در قفسه های داروخانه ها، فروشگاههای بزرگ و …خودنمایی می کند و بی شک در این میان پیدا کردن محصولات با کیفیت ،گیاهی، طبیعی و غیره برای مصرف کننده ،مشکل می شود.
در همین راستا شرکت« دانش بنیان و تحقیقاتی تولیدی» داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر به عنوان یکی از تولیدکنندگان باسابقه محصولات بهداشتی -آرایشی در کشور و استان لرستان رویکردهای «پژوهشی و فناورانه نوینی » با تولید «محصولات خاویاری » برای پاسخگویی هرچه بیشتر به نیازهای پوست و موی عموم مصرف کنندگان به کار گرفته است.
پاسخگویی به نیازهای آشکار و پنهان
مدیر عامل شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر دراین زمینه به خبرنگار ما می گوید:هر صنعتی برای ماندگاری در بازار نیازمند تنوع، تمایز و رقابت پذیری است اما راز موفقیت یک برند بیش از موارد ذکر شده« جلب اعتماد مشتریان» از طریق تولید محصولات باکیفیت است.
دکتر« حسین جهانگیر» می افزاید: رویکرد اصلی ما در این واحد داروسازی تولید محصولاتی است که پاسخگوی نیازهای« آشکار و پنهان» مصرف کنندگان باشد.
وی ادامه می دهد: بهره گیری از ظرفیت واحد تحقیق و توسعه توانمند، جوان و خوش فکر در کنار انجام پژوهش های روزآمد و …از مهمترین عوامل موفقیت این مجموعه در شناسایی نیازهای حوزه سلامت «پوست و مو» است.
تولید با فناوری نانو
دکتر جهانگیر می گوید: درهمین راستا و براساس پژوهش های واحد تحقیق و توسعه ، این شرکت اقدام به تولید محصولات «خاویاری با فناوری نانو» جهت پاسخگویی به نیارهای پوست و مو مصرف کنندگان نموده است.
قایم مقام و مدیر کنترل کیفی شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر نیز در این زمینه به ما می گوید: با توجه به افزایش عوارض محصولات شیمیایی و تلاش برای کاهش هزینه‌های درمانی خانواده‌ها،این شرکت دانش بنیان اقدام به تولید «محصولات خاویاری» از قبیل شامپو، شامپو نرم کننده و خمیردندان خاویار نموده است.
اولین شامپوهای خاویاری ایران
دکتر« مونا جهانگیر » می افزاید: این شرکت اولین شرکت تولیدکننده شامپو خاویار در ایران است و با توجه به وجود اسیدهای چرب امگا ۳،۶ و ۹ دارای خواص نرم کنندگی ، ضدریزش مو و تقویت موهای رنگ شده و آسیب دیده می باشد.
وی ادامه می دهد: خاویار حاوی درصد بالایی از پروتین است که می توان از شامپوهای آن به عنوان تقویت کننده و نرم کننده استفاده کرد و علاوه بر این تولید محصولاتی از جمله کرم های ضدآفتاب خاویار و…نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
قایم مقام شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر تصریح می کند: علاوه بر توسعه نوآوری در این واحد تولیدی ، تکیه بر تولیدات دانش بنیان، بهره گیری از نیروهای جوان و نخبه در کنار توجه به ظرفیت ها و مزیت های بومی از مهمترین علل موفقیت این مجموعه است.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر نیز در این زمینه به خبرنگار ما می گوید:« پوست» وسیع ترین عضو زنده بدن و درحقیقت یكی از پیچیده ترین،جالبترین و پركارترین اعضای بدن به شمار می آید که با توجه به نقش مهم و ارزشمند پوست در سلامت و زیبایی هر فرد،مراقبت از پوست اصلی مهم و ضروی می باشد و انواع مختلفی از کرم ها ،ماسکها و ..برای تامین نیازهای این بافت وارد بازار می شود.
دکتر« سیامک بیرانوند» می افزاید: حفظ زیبایی و شادابی «مو» نیز به علت کارکرد زیبایی شناختی اش در بین زنان و مردان و به ویژه جوان ترها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و انواع شامپوها ، لوسیون ها ، سرم ها و …برای پاسخگویی به نیازهای این بافت نیز تولید می گردد.
نقش موثر تغذیه کنندگی خاویار
وی ادامه می دهد:محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر پاك كننده ها،لایه بردارها ،ترمیم كنند ه ها یا مرطوب كننده ها بر«پوست» تاثیر می گذارد،اپیدرم مسئول زیبایی و شادابی ظاهری پوست است و پوست را در مقابل خشك شدن«از دست دادن رطوبت»، نفوذ مواد شیمیایی مضر ومیكروب ها حفاظت می نماید و بر اساس همین خاصیت از نفوذ خیلی از کرم ها و پمادها نیز جلوگیری می کند.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر اظهار می کند: محصولات آرایشی وبهداشتی «اورجینال و طبیعی» از جمله عواملی هستند که با نفوذ به پوست باعث سرعت بخشیدن به عملکرد چرخه سلولی و ترمیم سلولها می شود وبا توجه به« نقش خاص تغذیه کنندگی خاویار» برای پوست ،پیاز مو و …این شرکت تولید محصولات خاویاری را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر بیرانوند اضافه می کند: در این راستا شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر اقدام به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی «پرونایس» بر اساس «عصاره غنی ماهی خاویار» از قبیل شامپو، نرم کننده مو، خمیردندان و… نموده است.
وی با اشاره به این که خاویار نوعی تخم ماهی است که در انواع ماهی های موجود در دریای خزر و سیاه به میزان زیادی تولید و فرآوری می شود، می گوید:عصاره خاویار مملو از فسفر، پروتئین ،اسید های چرب ( لیپدها و فسفولیپدها) و اسید آمینه (آرژنین،هیستامین، ایزولوسین، لیزین و میتونین) می باشد.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر اظهار می کند: محصولات آرایشی و بهداشتی حاصل از عصاره خاویار مثل کرم، لوسیون، شامپو،امولسیون برای محاظت از پوست در مقابل « پیری» کاربرد دارد، به علت جذب سریع و آسان عصاره خاویار به لایه های سطحی و عمقی پوست ، باعث افزایش جریان خون مویرگی و بازسازی و ترمیم پوست می شود.
دکتر بیرانوند می افزاید: خاویار همچنین حاوی آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین هایQ10, A، C D،E ، ویتامین های گروه B وترکیب بسیار ارزشمند« اسید فولیک» می باشد.
ترمیم و جوان سازی پوست
وی ادامه می دهد: عصاره خاویار حاوی عناصری مثل Fe, Cu Mn, Zn,Se بوده که سبب «ترمیم پوست و مو، نرمی، درخشندگی و جوان سازی پوست » می شود.
این محقق با اشاره به این که آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ها،پلی فنولها و فلانوئیدها و تنظیم کننده های سلولی مثل ویتامین A (رتینول) و پپتیدها بطورمستقیم روی تولید کلاژن تاثیرمی گذارند، اظهار می کند: ویتامین هایE,C,B از جمله آنتی اکسیدان های مهم به شمار رفته که بخاطر وزن مولکولی کم ، قابلیت نفوذ به لایه های پوست را دارد.
کیفیت تضمین شده محصولات خاویاری
دکتر بیرانوند خاطر نشان می کند: آب، پروتئین، لیپدها، اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای تک اشباع نشده، اسیدهای چرب جند اشباع نشده، اسیدچرب امگا۳، اسیدچرب امگا۶، کلسترول، کربوهیدراتها، ویتامینE، ریبوفلاوین، ویتامین B6، تیامین، نیاسین، ویتامینA، ویتامینD، ویتامین B12، فولات، ویتامینK، سدیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن، روی، سلنیوم به مقدار کافی در خاویار وجود دارد و همین موضوع باعث« تضمین کیفیت » محصولات خاویاری است.
وی با اشاره به برخی از قابلیتهای محصولات آرایشی وبهداشتی حاوی خاویار نیز اضافه می کند: این محصولات حاوی عصاره غنی خاویار، ویتامین های A , E ,D C,B و خاصیت تغذیه مناسب پوست و مو هستند.
این فناور لرستانی خاطر نشان می کند: حفظ رنگ طبیعی مو،جلوگیری از پیر شدن سلول های پوست ،مرطوب سازی و آبرسانی عمیق، شادابی پوست ومو، تغذیه مناسب پوست ومو، جلوگیری از پیر شدن سلول های پوست، ضد موخوره بودن، صافی و فرم دهندگی، رویش مجدد مو، ضد ریزش مو وشادابي و طراوت پوست صورت از مهمترین ویژگی های محصولات خاویاری پوست و موست و شرکت داروسازی دکتر جهانگیر برهمین اساس استفاده از این مواد را در تولید محصولات خود، عملیاتی نموده است.
دکتر بیرانوند می گوید:همچنین محصولات خاویاری حاوی عناصر فلزی Se، Fe,Cu،Zn بوده که باعث تقویت، آبرسانی به ساقه و ریشه مو شده و از شکنندگی موها جلوگیری کند.
وی می افزاید: تقویت کنندگی بسیار عالی از ویژگی های اصلی خاویاری است و مصرف این محصولات محدودیت سنی ندارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید