گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۶ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
جامعه‌ای که از کتاب و کتابخوانی فاصله می گیرد باید خود را برای انحطاط آماده کند

مدیرکل زندان های لرستان گفت : هفته کتاب و کتابخوانی ، فرصت بسیار خوبی برای مرور عملکرد در این حوزه است که می تواند منشا تصمیمات بهتری برای سال پیش رو باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در دومین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امور کتابخانه ها و زندان های لرستان ، با حضور در کانون اصلاح و تربیت خرم آباد در نشستی مشترک بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کردند.

عبدالمجید کشوری در این نشست ضمن استقبال از مشارکت دستگاههای متولی حوزه فرهنگ در برنامه های زندان ها بر ضرورت ارتباط بیشتر با مقوله ی مطالعه تأکید کرد.

وی گفت: کتاب وسیله ای است که از دیرباز در تربیت و رشد انسان ها نقش اساسی داشته و به همین دلیل امروز هم بیش از پیش نیازمند توسعه ی فرهنگ کتابخوانی هستیم.

مدیرکل زندان های لرستان تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش آسیب های اجتماعی فاصله گرفتن از مطالعه و عدم آگاهی است.

وی افزود: بسیاری از افراد که ما در زندان ها میزبان آنان هستیم شاید به نوعی قربانی فاصله گرفتن از فرآیند کسب آگاهی بوده اند که البته این خود نیز معلول عوامل دیگری نیز می باشد.

مدیرکل زندان های لرستان ادامه داد: افرادی که باید در تولید و فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی مشارکت داشته باشند متأسفانه در حال سپری کردن بهترین سالهای خود در زندان هستند و این اتفاق تلخ قطعا برای خانواده و جامعه خسارت آور است.

این مقام مسئول بیان داشت: مشاهده نوجوانان در مراکز تأدیبی بسیار موجب تأثر و آزرده خاطری است.

عضو شورای قضایی استان بیان داشت: زندانبانی از مشاغل سختی است که آسیب های فراوانی را نیز متوجه همکاران ما نموده است اما با این همه ، همکاران ما حقیقتا چیزی فراتر از وظیفه را در حال انجام هستند.

کشوری با بیان اینکه زندانی محصول جامعه است خاطرنشان کرد: نوع جرم بسیاری از زندانیان ریشه در وضعیت اقتصادی خانواده دارد و لذا رونق تولید و روان شدن حرکت چرخ اقتصادی ، کاهش آسیبها را نیز به دنبال خواهد داشت .
مدیرکل زندان های لرستان ادامه داد : امروز علی رغم عدم وجود زیرساختهای مناسب ، اما با برنامه ریزی علمی و هدفمند ما به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان محکوم استان رسیدیم.

وی با بیان اینکه برای توانمند ساختن زندانیان نیازمند مشارکت جدی دستگاههای متولی هستیم افزود: تعامل میان دستگاهها و مجموعه های فرهنگی ؛ زمینه ساز تغییرات مثبتی در زندانی خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید