گروه: خبر / گزارش
تاریخ: ۱۶:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
جشنواره موسیقی لری در خرم آباد/ با حضور ۴۰۰ هنرمند

غروب امروز جشنواره موسیقی قوم لر با حضور 11 استان لرنشین در سه بخش موسیقی، آیین های سنتی و صنایع دستی به میزبانی استان لرستان در باغ گلستان خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان درخصوص این جشنواره ابراز داشت: این جشنواره از تاریخ ۲۲ الی ۲۶ مردادماه به مدت پنج شب برگزار خواهد شد و ساعت شروع آن نیز راس ساعت ۱۸ الی ۲۳ خواهد بود و با توجه به استقبال گرم مردم هنردوست استان تا پاسی از اواخر شب ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حنان افزود: دعوت از میهمانان و برنامه های متنوع و شادابی برای این جشنواره تدارک دیده شده و نیز گلچینی از هنرمندان برجسته ۱۱ استان شامل ۶۰ خواننده و جمعا ۴۰۰ هنرمند در عرصه نوازندگی و خوانندگی در اجرای پنج روزه ی این جشنواره مشارکت دارند.

حجت الاسلام حنان با اشاره به اینکه باغ گلستان کنار قلعه فلک الافلاک جهت میزبانی از شرکت کنندگان این جشنواره در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت برای عموم مردم آزاد است و انتظار داریم با توجه به اهمیت هنر موسیقی و ایجاد شادی و نشاط در روحیه شهروندان، همه اقشار در آن شرکت کنند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را در ترویج فرهنگ موسیقی استان، معرفی این ظرفیت به سایر استانها و حرکت در مسیر شعار سال ۹۷ بر اساس شعار ریاست جمهوری که ابراز داشتند، “سال ۹۷ سال نشاط برای برای مردم باشد”، عنوان کرد.

حجت الاسلام حنان تاکید کرد: و همچنین به مناسبت چهل امین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

گفتنی ست: استاندار لرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در برپایی این جشنواره پرطرفدار مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: عموم شهروندان عزیز می توانند، راس ساعت ۶ بعد از ظهر امروز در این جشنواره شرکت کنند و شرکت برای عموم رایگان است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید