گروه: خبر
تاریخ: ۱۶:۳۹ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
حفظ جنگلها با ارتقا دانش مردم محلی

جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند. جایکا سعی دارد که از طریق همکاری مشترک با ایران در زمینه حفاظت از جنگل ها و مراتع گام های موثری بردارد. جایکا کمک هایی از قبیل همکاری فنی، وام های توسعه و کمک های مالی دولتی را نیز در دستور کار خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این راستا،هیسامیچی رییس گروه جایکا در خرم آباد گفت :ارتقا دانش مردم محلی در ارتباط با جنگل ها اهمیت خاصی دارد.

وی گریزی به سفر خود به استان چهارمحال بختیاری زد و عنوان کرد:سالهای گذشته برای احیای جنگل های استان چهارمحال بختیاری در منطقه بازُفت مطالعاتی داشته اند که قصد دارند از آن اطلاعات نیز برای احیای جنگل های لرستان استفاده کنند.

هیسامیچی ارتقا دانش مردم محلی در برخورد با جنگل ها و مراتع را یک ضرورت دانست و تصریح کرد:هر چند احیای جنگل های بلوط با مشکلات و چالش هایی مواجه است،اما تمام تلاش خود را در این امر مهم بکار خواهندگرفت.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بیان کرد:طرح بین المللی جایکا با هماهنگی سازمان جنگل ها و مراتع و با دعوت از کارشناسان کشور ژاپن در خرم آباد برگزار گردیده است.

شیرزاد نجفی اظهار کرد: سازمان جنگل ها و مراتع بمنظور توانمند سازی جوامع محلی ، مشارکت مردم و حفاظت از جنگل ها و مراتع،درسال ۸۹ استان چهارمحال بختیاری را به عنوان پایلوت به جایکا معرفی کرده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی ها و پیگیری های خود، توانستیم موافقت سازمان جنگلها و مراتع را کسب کرده و لرستان را نیز،بعنوان پایلوت معرفی کنیم.

نجفی هدف از اجرای این پروژه را توانمندسازی جوامع محلی،آموزش نیروهای انسانی،حفاظت از اراضی ملی و صیانت از جنگل ها و مراتع دانست وخاطرنشان کرد:این طرح در شهرستان دورود و در حوزه درب آستانه برنامه ریزی شده و صورت می گیرد.

وی در پایان افزود: تامین اعتبار مالی این طرح، از طریق سازمان جنگل ها و مراتع و کشور ژاپن صورت خواهدگرفت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید