گروه: خبر / گزارش
تاریخ: ۱۱:۵۵ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
خرم آباد اواخر مرداد ماه میزبان جشنواره موسیقی قوم لر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در جلسه ی هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره ی موسیقی قوم لر ، گفت : جشنواره ی موسیقی قوم لر اواخر مرداد ماه با حضور هنرمندان ١١ استان لر نشین کشور به مدت ٥ شب در باغ گلستان خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الاسلام حمید رضا حنان در این جلسه که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و با حضور دکتر خجسته پور ، معاون استاندار ، برگزار شد، گفت: این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت های موسیقی استان لرستان در دو بخش اجرای صحنه ای و مراسمات آیینی و سنتی و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری استان از ٢٢ تا ٢٦ مرداد ماه در محوطه ی باغ گلستان خرم آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: موسیقی بخش مهمی از فرهنگ ماست و از همین روی لازم است در قالب این جشنواره ، ظرفیت های استان در این زمینه بیش از پیش در منظر عموم قرار بگیرد و این کار نیازمند یک اراده ی جمعی در بین دستگاه های متولی این رویداد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: بخش اجراهای صحنه ای این جشنواره با محوریت انجمن موسیقی و بخش آیینی و سنتی آن نیز توسط انجمن آیینی سنتی این اداره کل انجام می شود و مدیریت بخش نمایشگاهی نیز بر عهده ی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود.

حنان اضافه کرد: در این جشنواره بیش از ٤٠ گروه موسیقی و آیینی سنتی استان های لر نشین کشور حضور خواهند داشت که طی آن از ظرفیت هنرمندان استان در هر دو حوزه به نحو احسن استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است: جشنواره ی موسیقی قوم لر از ٢٢ تا ٢٦ مرداد ماه همه روزه در دو نوبت از ساعت ١٨ تا اذان مغرب و عشا و پس از آن تا ساعت ٢٤ در محوطه ی باغ گلستان ، پذیرای علاقه مندان و عموم مردم خواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید