گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۰۹ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
درخشش نخبه و مخترع لرستانی در جشنواره بین‌المللی خیام

میلاد جهانی نخبه و مخترع لرستانی در شاخص مقالات علمی رتبه برتر دومین جشنواره بین المللی خیام "جایزه ویژه خیام" را به دست آورد و به عنوان پژوهشگر برتر این جشنواره علمی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، با ارائه دو اثر شاخص تحت عناوین “مینرال شیمی بیوتیت، شرایط تشکیل و کانه زایی توده گرانیتوئیدی شمال غرب ساوه” و “مطالعه خصوصیات فیزیکوشیمیایی، تکتونوماگماتیسم و کانه زایی توده گرانیتوئیدی زرگلی در شمال غرب زاهدان براساس شیمی کانی بیوتیت” که به زبان انگلیسی تالیف شده بود و کسب حد نصاب نمره توسط هیات داوران عنوان “پژوهشگر برتر” را از آن خود کرد. آنالیز ژئوشیمیایی هر دو اثر علمی مذکور در کشور آلمان با یکی از دقیق ترین و بهترین دستگاه های تجزیه صورت گرفته و نتایج آن در این جشنواره بین المللی ارائه گردید. در این دو پژوهش تحولات ماگمایی توده نفوذی با تاکیدی بر تکتونیک و دما و فشار حاکم بر آن توده و کانه زایی آن بحث شده است.

این پژوهشگر لرستانی تاکنون چندین مقاله علمی پژوهشی به زبان انگلیسی و فارسی به مجامع مختلف ارائه کرده و صاحب چندین جلد کتاب علمی دانشگاهی نیز می باشد و یکی از مولفین جوان و شاخص استان لرستان به شمار می رود که در حوزه ژئوشیمی و زمین شناسی اقتصادی به پژوهش می پردازد.

جهانی در گفت و گو با پایگاه خبری سنگ نوشته اذعان داشت: بهترین ایده های علمی در دنیا متعلق به دانشمندان و پژوهشگران ایرانی هستند اما موانع و محدودیت های پژوهشی گاهاً مانع حصول نتیجه می شود که نیاز است مسئولین و متولیان امر مسیر را برای ترقی محققین جوان فراهم سازند، متاسفانه این موانع گاهاً باعث فرار مغزها می شود که پیامدهای تلخی را به دنبال خواهد داشت.
میلاد جهانی که رتبه اول جشنواره تولیدات دانشجویی را در بخش علمی نیز در کارنامه خود دارد مدیریت منابع انسانی مستعد را اولویت اول توسعه در دنیا دانست و خاطر نشان کرد که برای توسعه استان لرستان نیاز است از ظرفیت های مستعد و جوان بیشتر استفاده کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید