گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
دیدار سرپرست انتقال خون لرستان با نماینده ولی فقیه در استان

دکترعلی سوری سرپرست انتقال خون لرستان در راستای ارائه عملکرد و اقدامات انجام شده در انتقال خون استان با حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان دیدارو گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان انجام شد، دکتر علی سوری به تشریح اهم اقدامات انجام شده اداره کل انتقال خون لرستان از ابتدای امسال تاکنون پرداخت.

دکتر سوری در ادامه این دیدار عنوان کرد: درحال حاضر در استان لرستان در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز پایگاه‌های ثابت انتقال خون در حال فعالیت هستند و در حال بررسی و امکان سنجی هستیم که با هماهنگی سپاه استان و شبکه های بهداشت در سایر شهرستان های استان نیز پایگاه های انتقال خون را راه اندازی کنیم.

سرپرست انتقال لرستان خون در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ۲۶ استان کشور مجوز ارسال پلاسمای خون‌های اهدایی به شرکت های پالایشگر پلاسمای خارجی را دارند بیان کرد: استان لرستان یکی از ۵ استانی است که تاکنون موفق نشده است این مجوز را دریافت کند ولی با جدیت درحال پیگیری این موضوع هستیم که با رعایت الزامات و استاندارد های لازم بتوانیم تاییدیه ارسال پلاسما را دریافت کنیم.

دکتر سوری خاطر نشان کرد: مجوز ارسال پلاسمای خون به شرکت‌های پالایشگر پلاسما، به منظور فراهم کردن زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی منجر به صرفه جویی ارزی، خودکفایی از واردات داروهای با منشا پلاسمای خارجی و همچنین جلوگیری از انتقال بیماری های شایع منتقل شده از راه خون از سایر کشورها می‌شود.

ترویج فرهنگ اهدای خون از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که دکتر سوری به پایین بودن مشارکت بانوان استان در اهدای خون اشاره کرد و گفت: با توجه به پایین بودن مشارکت بانوان در اهدای خون تلاش میکنیم با همکاری اموربانوان استانداری و دیگر ظرفیت های استان بتوانیم فرهنگ اهدای خون را بیش از گذشته در میان بانوان لرستانی ترویج بدهیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید