گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۴۱ :: ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سال گذشته ۲۰۰ کارت مهارت حرفه آموزی برای زندانیان لرستان صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور بیش از 200 کارت مهارت حرفه آموزی صنایع دستی، سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سید امین قاسمی در نشست با مدیرکل زندان های استان اظهار داشت: به منظور تواندمندسازی زندانیان استان و همچنین ایجاد محیطی امن همراه با اشتغال برای آنان پس از خروج از ندامتگاه، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی کردیم که در این راستا سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ کارت مهارت حرفه آموزی نیز برای شرکت کنندگان در این دوره ها صادر شد.

قاسمی با بیان اینکه این اداره کل آمادگی دارد با همکاری اداره کل زندان ها، سالجاری نیز در چند رشته صنایع دستی دوره های آموزشی را برای زندانیان برگزار کند افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه و جشنواره های مختلف صنایع دستی در طول سال، می توان تولیدات زندانیان را در این نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی سطح استان عرضه کرد.

مدیرکل امور زندان های استان لرستان نیز در این نشست گفت: برخی از زندانیان استعدادهای بسیار خوبی در زمینه کار دستی و صنایع دستی دارند که در صورت تدام کلاس های آموزشی می توان نسبت به ایجاد شغل برای آنان کارهایی انجام داد.

کشوری با اشاره به اینکه در حال حاضر چند کارگاه بنیاد تعاون زندانیان استان برای برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی تجهیز شده اند بیان کرد: با برگزاری این دوره ها برای حدود ۷۰۰ زندانی شغل ایجاد خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید