گروه: خبر
تاریخ: ۱۹:۴۶ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
سمندر لرستانی نماد مسابقات کشتی دانش آموزی کشور

سمندر لرستانی به عنوان نماد و لوگوی سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی پسران کشور در رشته کشتی نونهالان (متوسطه اول) انتخاب شد.

سمندر لرستانی به عنوان نماد و لوگوی سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی پسران کشور در رشته کشتی نونهالان (متوسطه اول) انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در راستای معرفی و اهمیت گونه های اندمیک و در خطر انقراض استان و تعاملات فرهنگی و آموزشی بین ادارات کل آموزش و پرورش و محیط زیست استان لرستان، سمندر لرستانی به عنوان نماد مسابقات ورزشی دانش آموزی پسران کشور، رشته کشتی نونهالان (متوسطه اول) انتخاب گردید.

این مسابقات که از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ در سالن شهید توکل مصطفی زاده خرم آباد برگزار می شود ظرفیت و فرصت مناسبی برای شناساندن هرچه بیشتر این گونه جانوری اندمیک و در خطر انقراض استان لرستان می باشد.

لازم به توضیح است: سمندر کوهستانی لرستان نخستین بار در سال ۱۹۳۸ توسط Kaiser از شمال شهبازان استان لرستان یافت شد.این گونه به عنوان یک گونه بومی، منحصرا در مرزهای جنوب لرستان در بخش پاپی، جنوب شهرستان پلدختر و شمال استان خوزستان یافت می شود.

سمندر لرستانی به طول تقریبی ۱۴ سانتی متر یکی از گونه های اندمیک کشور و یکی از زیباترین گونه های سمندر بوده و جزو خزانه ژنتیکی با ارزش فون دوزیستان ایران می باشد. این گونه در طبقه بندی لیست سرخ IUCNدر طبقه بشدت در معرض خطر انقراض یا بحرانی (CR) قرار گرفته است.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید