گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۶ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
شفافیت و عدالت ویژگی بارز پایانه‌های فروشگاهی است

هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی در جلسه کارگروه پایانه‌های فروشگاهی، گفت: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، شفافیت و عدالت بیش از پیش در سیستم مالیاتی تحقق می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هادی ملکشاهی در جلسه‌ای که با حضور روسای مرکز وکلای قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری و سردفتران و دفتریاران استان برگزار شد، قانون پایانه‌های فروشگاهی را مصداق بارز عدالت و شفافیت مالیاتی عنوان کرد و اظهار کرد: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، علاوه بر تعیین نرخ مالیات براساس فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزارهای رسیدن به عدالت و شفافیت مالیاتی است.

ملکشاهی در ادامه افزود: نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان ابزاری جهت شفاف‌سازی و تحقق عدالت مالیاتی مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است وی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی که در سال ۱۳۹۸ و ۹۹ در میان برخی از اصناف کلید خورد . پیش‌بینی کرد که در سال ۱۴۰۰ شاهد تحولی عظیم در زمینه نظام مالیاتی کشور باشیم.

ملکشاهی با اعلام آمادگی امور مالیاتی برای آموزش اصناف، تصریح نمود: فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، اطلاع رسانی مؤثرترین راه در جهت اثربخشی این قانون است و اذعان داشت: فرهنگ‌‏سازی مؤثر و نهادینه‌سازی نصب و به کارگیری پایانه‌های فروشگاهی توسط مؤدیان، زمینه‌ساز توسعه و تحول نظام مالیاتی خواهد بود.

ملکشاهی با اشاره به ثبت نام هر چه زودتر مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی بر لزوم ثبت‌نام کلیه صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی تأکید کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید