تاریخ: ۱۷:۰۲ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
شهرک‌های تخصصی و نمایشگاه‌های دائمی؛ منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها

کنشگر و فعال اجتماعی لرستان گفت: حرکت شهرداری‌ها به سمت ایجاد شهرک‌های تخصصی و همچنین احداث نمایشگاه‌های دائمی در حوزه‌های تخصصی می‌تواند به محلی برای درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، میلاد فاضلی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری‌ها و همچنین مشکلات پیش روی شورای شهر، کمبود منابع درآمدی و یا نداشتن درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها است و متاسفانه در این حوزه نیز شهرداری ها کمتر سرمایه گذاری صورت داده‌اند.

وی افزود: یکی از بسترهایی که می‌تواند گره گشای این مشکل در حوزه شهرداری‌ها باشد حرکت و حضور آن‌ها ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و همچنین شهرک‌های تخصصی است.

این روزنامه نگار لرستانی بیان کرد: بخشی از تورم موجود در شهرها نیز به خاطر اجاره‌بهای سرسام‌آور واحدهای تجاری است و شهرداری‌ها می توانند با ایجاد شهرک‌های تخصصی هم محلی برای درآمدهای پایدار خود ایجاد کنند و از سویی با انتقال اصنافی که این شرایط را دارند به نمایشگاه‌های دائمی و شهرک‌های تخصصی مانع ایجاد تورم در حوزه اجاره بها شوند و به بهبود سیما و منظر شهری نیز کمک شایانی کنند و همچنین نشاط شهروندی را نیز به دنبال خواهد داشت.

فاضلی تصریح کرد: به عنوان مثال در خرم‌آباد ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه، شهرک‌هایی نظیر سنگ و سرامیک، آهن آلات، مصالح ساختمانی، فازهای جدید شهرک صنوف و غیره می توانند برای گام‌های نخست به اجرا در بیایند.

این فعال اجتماعی با بیان این که تمرکز برخی اصناف در یک مکان می تواند به بعد نظارتی دستگاه‌ها نیز کمک کند، گفت: از سویی مشتریان می‌توانند به خدمات بهتر و با کیفیت تری دست پیدا کنند و عرضه کننده‌ها نیز مشتری واقعی خود را با کمترین هزینه پیدا و ارتباط برقرار کند.

وی افزود: در شهر خرم‌آباد می‌توان با اتخاذ تصمیمات مدیریتی خیلی از مشکلات و آسیب‌ها را برطرف کرد که امیدواریم در این زمینه هم مردم پای کار باشند و هم مسئولینی که دغدغه حل مشکلات را دارند بیش از گذشته پای کار با اقدمات کارشناسی رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید