تاریخ: ۶:۵۸ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
فوت مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین/ کمیته بررسی علت مرگ این مادر باردار تشکیل می‌شود

مرگ مادر باردار لرستانی که امروز به سر خط خبر رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر تبدیل شد، موجب واکنش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و وعده پیگیری از طریق وزیر شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ،یحیی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مرگ مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: سه مورد مرگ مادر باردار در شهرستان ازنا توسط این متخصص داشته‌ایم، سال گذشته دو مورد و امسال نیز یک مورد بوده است.

وی گفت: این متخصص می توانسته که زایمان طبیعی را انجام دهد اما عمل سزارین را انجام داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به علت این کار غیر علمی، این افراد فوت کرده‌اند گفت: انتظار داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت با این موارد برخورد کنند.

ابراهیمی یادآور شد: بدترین شاخص بهداشتی و درمانی در دنیا شاخص مرگ مادر باردار است، به کدامین گناه؟ چرا کسی که یک بار، دو بار و سه بار تخلف کرده مورد برخورد قرار نگرفته و در نهایت موجب مرگ عده زیادی از مادران می‌شود؟

ابراهیمی عنوان کرد: قطعاً باید دادستانی، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند و با این افراد سودجو برخورد داشته باشند.

وی تاکید کرد: به طور حتم من این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهم کرد.

بنا بر این گزارش، شب گذشته یک مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین جان خود را از دست داد و این امر واکنش‌های فراوانی را در میان افکار عمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی در پی داشت، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان وعده بررسی و پیگیری این موضوع در کمیته بررسی علت مرگ و میر مادران باردار را داده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید