تاریخ: ۱۲:۰۰ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
لاستیک و روغن در پایانه‌های عمومی به قیمت کارخانه توزیع می‌شود

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:اخیرا لاستیک و روغن در پایانه‌های عمومی به قیمت کارخانه و مستقیم توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، غلامعباس بهرامی‌نیا در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل رانندگان و راهداری لرستان و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی کشور از بندر امام خمینی (ره) به اقصی نقاط کشور حمل می‌شود، اظهار کرد: رانندگان لرستان همواره جزو استان‌های اول و دوم هستند، بیشترین بار بندر امام توسط رانندگان لرستانی حمل می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۱ درصد جابجایی مسافر از طریق جاده‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به برخی مشکلات رانندگان، عنوان کرد: ما به عنوان متولی تلاش زیادی در خصوص رفع مشکلات رانندگان از جمله بیمه تکمیلی و اصلاح کرایه‌ها انجام دادیم، اما بخشی از مشکلات مانند گرانی قطعات، روغن و لاستیک فرا بخشی است.

بهرامی‌نیا گفت: البته به جد پیگیر هستیم و اخیرا لاستیک و روغن در پایانه‌های عمومی به قیمت کارخانه و مستقیم توزیع می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه راه هم به عنوان زیرساخت بخش مهمی است، عنوان کرد: لرستان هم استانی است که می‌توان گفت محل توزیع بار از جنوب به مرکز و شمال غرب کشور است، بنابراین با توجه به توپوگرافی لرستان نگهداری راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان به نگهداری راه‌ها تخصیص پیدا کرد، گفت: با توجه به محدودیت اعتباری اما امسال اعتبار نگهداری راه‌ها نسبت به سال گذشته بیش از دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است، به دنبال این هستیم که منابع دیگری را تا پایان سال به نگهداری راه‌ها در استان اختصاص دهیم.

بهرامی نیا گفت: بیش از هفتاد هزار میلیارد تومان برای نگهداری ۲۲۴ هزار کیلومتر راه در کشور نیاز است، برنامه‌ریزی و اولویت محورهای شریانی است که ۸۰ درصد ترافیک مربوط به آنها است.

وی به سیل ۹۸ و خسارت ناشی از آن به راه‌های استان اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از سیل لرستان در سازمان مدیریت بحران مصوب شده و اکنون در سازمان برنامه و بودجه است. ابلاغ و تخصیص اعتبار نیازمند پیگیری و ورود استاندار است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به عمر بالای ناوگان راهداری ، گفت: عمر ناوگان راهداری کشور ۲۴ سال است ، تلاش ما نوسازی ناوگان راهداری است.

به گفته بهرامی‌‌نیا مصوبه‌ای در قانون بودجه برای ورود ۴ هزار دستگاه با عمر کمتر از ده سال انجام شده که با ورود ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه موافقت شده است.

وی بیان کرد: در صورت موافقت هیات وزیران تا پایان سال ۱۴۰۳ ماشین آلات جدید به ناوگان راهداری اضافه می‌شود، با این اقدام تا ۱۵ سال دغدغه ماشین آلات را نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: امیدواریم بخشی از ماشین آلات امسال تامین شود، البته تحقق این امر منوط به تامین اعتبار است.

بهرامی‌نیا در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه راهداری کار سخت و طاقت‌فرسایی است، افزود: ظرف یکسال گذشته ۴۰ نفر از راهداران در کشور یا مصدوم شده و یا جان خود را از دست داده‌اند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید