تاریخ: ۷:۰۰ :: ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
مجازات سنگین برای شکارچی کل وحشی/ سه سال حبس تعزیری و پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از صدور رأی محکومیت برای یک متخلف زیست محیطی به جرم شکار یک رأس کل وحشی و نگهداری یک رأس بزغاله وحشی به صورت غیر قانونی، به میزان سه سال حبس تعزیری و پرداخت بالغ بر یک میلیارد ریال جریمه نقدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: یک نفر متخلف زیست محیطی که ضمن اقدام به شکار یک رأس کل در منطقه شکار و صید ممنوع گرین در حوزه شهرستان بروجرد یک بزغاله وحشی را به صورت غیر قانونی در منزل نگهداری نموده بود طبق رأی دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری و بالغ بر یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی در این خصوص اظهار داشت: این متخلف زیست محیطی که از عشایر منطقه می باشد از دو سال چرای دام در این منطقه ممنوع شده و اسلحه وی که یک قبضه تکلول غیر مجاز می باشد به همراه دو دستگاه دوربین چشمی به نفع دولت ضبط شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از دلایل صدور این رأی قاطع را استناد قاضی پرونده به نتایج زیانبار شکار بز کوهی، که این گونه جانوری را در منطقه گرین در حال انقراض قرار می دهد عنوان نمود و گفت: صدور این رأی نتیجه پیگیری های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

فتحی بیرانوند با اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلف گفت: صدور آراء قضایی محکم جهت برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند؛ ضمن متنبه نمودن متخلفین می تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

وی ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه قضایی استان جهت پیگیری ویژه پرونده های زیست محیطی، عنوان داشت: برخوردهای قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در استان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید