مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: مرجع اصلی تعیین تعرفه های خدمات شرکت مخابرات ایران کمیسیون سازمان تنظیم مقررات است و ستاد تنظیم بازار در چند سال اخیر نقش حاکمیتی در این خصوص را دارد و دستور العمل ابلاغی اخیر درهمین راستا می باشد.
به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، یکی از علل عقب ماندگی در توسعه و بروز رسانی تجهیزات ارتباطی را مسکوت ماندن افزایش حداقلی ومنطقی تعرفه های مخابراتی در ۱۲ سال گذشته دانست و گفت: اگر شرکت مخابرات همگام با دیگر شرکت های خدمات رسان در کشور ازروند منطقی و استانداردی در حوزه تعرفه گذاری برخوردار بود هم اکنون شاهد جا ماندن این صنعت، از دیگر صنایع خدماتی و ارتباطی نبودیم.
مهندس بیدخام مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل این شرکت در گفتگو با برنامه نقطه جوش رادیو تهران ، با اشاره به افزایش چند درصدی تعرفه خدمات در حوزه های مختلف ( خودرو ، برق ، آب و…..) به طور مداوم در طول سال های گذشته و نقش خنثی شورای رقابت در این زمینه گفت : مرجع اصلی تعیین تعرفه های خدمات شرکت مخابرات ایران کمیسیون سازمان تنظیم مقررات است و ستاد تنظیم بازار در چند سال اخیر نقش حاکمیتی در این خصوص را دارد و دستور العمل ابلاغی اخیر درهمین راستا می باشد.
مهندس بیدخام با تاکید براینکه به روزکردن خدمات شرکت مخابرات و ارایه خدمات مطلوب به مردم نیازمند تامین منابع مالی است اظهارداشت : مراجع حاکمیتی و قانوگذاران برضرورت توسعه در بخش ارتباطات نگاه ویژه داشته و یاری رسان باشند. باید سرمایه گذاری لازم برای بازسازی و بهینه سازی شبکه صورت گیرد تا از آسیب های جدی درارتباطات کشور جلوگیری شود .
وی با اشاره به موضوع عدم افزایش تعرفه ها در ۱۲ سال گذشته گفت: . درکشور حدود ۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم که میانگین هزینه نگهداری هرخط تلفن ثابت در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ هزار تومان و در سال ۱۴۰۱ بر اساس پیش بین ها برای هر خط ۵۰ هزار تومان هزینه می شود در صورتیکه شرکت مخابرات طبق قانون از شهریور ماه اقدام به افزایش حداقلی تعرفه ها کرده که با رفتار غیر حرفه ایی شورای رقابت و هیا هوی منفی رسانه ای مواجه شده است.
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، افزود: برای برقراری ارتباط مطلوب و در خور مشتریان نیاز به نوسازی و بازسازی شبکه ارتباطی وجود دارد که با توجه به عدم تامین منابع لازم و افزایش هزینه هایی مانند افزایش قیمت کابل ، نیروی انسانی ملزومات ،شهرداری چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم وضعیت نامطلوبی بوجود آمده است
وی با اشاره به زیان ده بودن شرکت در بخش خدمات ثابت بر لاوصولی حدود هزارمیلیاری سازمان ها و ارگان ها به این شرکت تاکید کرد و گفت : با توجه به تورم بالا ، باید به شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور کشور توجه و نگاه ویژه شود تا بتواند نیازهای همه ذینفعان را در بخش ارتباطات و تامین زیرساختهای مورد نیاز مرتفع سازد .
مهندس بیدخام همچنین گفت: در دستور العملی که از سوی ستاد تنظیم بازار با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت ابلاغ شد مشترکین تلفن ثابت شهر تهران از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۱ با پرداخت فقط ۲۰ هزار تومان می توانند از ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری یا ۵۹۲ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۳۱۷ دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند شدند. همچنین در مراکز استان ها فقط با پرداخت ۱۵ هزار تومان، از۳۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه با تلفن همراه و همچنین در سایر شهرها می توانند فقط با پرداخت ۱۰ هزار تومان از۲۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند شوند.