تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
مسئله حق‌آبه لرستان  مطالبه اصلی مردم است/ مردم از بازی با الفاظ خسته شده‌اند

یک کارشناس ارشد اقتصاد گفت: لرستان به گواه آمارهای رسمی و فقر و بیکاری گسترده و مهاجرت بی رویه ناشی از فقر و محرومیت ، فلاکت زده ترین استان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر بیان کرد: مسئولین اجرایی و نمایندگان لرستان بدانند مردم از گفتار درمانی و بازی کردن با الفاظ خسته شده اند و نیازمند کمک فوری هستند.

وی ادامه داد: وضع موجود در لرستان حاصل تعطیلی صنایع لرستان و سوء تدبیر مدیران اجرایی لرستان و سستی نمایندگان در ادوار گذشته بوده است و عبور از وضع موجود نیازمند عملگرایی مدیران اجرایی استان و نظارت عملیاتی نمایندگان لرستان است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان اظهار کرد: جوانان فارغ التحصیل کار، کشاورزان برای کشاورزی آب، کارمندان و فرهنگیان و کارگران و بازنشستگان حقوق متناسب با تورم حاکم بر کشور، تولید کنندگان مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز برای تولید می خواهند.

وی افزود: عموم مردم چند سالی است سفره هایشان کوچک شده است ، بهبود معیشت و ثبات قیمت ها را می خواهند.

محمدی فر متذکر شد: مسئله حق آبه لرستان و احداث سد معشوره و سد بختیاری مطالبه اصلی مردم لرستان و زمینه ساز رونق کشاورزی ، دامپروری و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه جوانان و توسعه اقتصادی در لرستان هست، هر گونه قصور از طرف مسئولین اجرایی و نمایندگان لرستان از نظر مردم قابل پذیرش نیست و باید پاسخگو باشند.

وی گفت: این نکته درست است که نمایندگان مجلس نباید در انتصاب مدیران اجرایی دخالت کنند ، اما شان نظارتی نمایندگان حکم می کند اگر مدیران اجرایی منسوب شده از طرف دولت به هر دلیل ضعیف عمل کنند و کارها را آنگونه که باید پی گیری کنند را پی گیری نکنند و چاره ساز نباشند، می بایست مطابق اختیارات قانونی نمایندگان ، وزیر مربوطه را احضار و در نهایت اگر تغییر رویه ندادند استیضاح نمایند، قرار نیست نمایندگان لرستان نظاره گر ادامه فقر و محرومیت تاریخی مردم لرستان باشند ، در نظر مردم فهیم و آگاه لرستان هرگونه اهمال و تسامح نمایندگان مجلس ، قصور محسوب می شود و از نگاه مردم پنهان نیست و در انتخاب های آینده ملاک انتخاب مردم خواهد بود.

محمدی فر تصریح کرد: مردم اصیل و ولایتمدار و انقلابی و شهیدپرور و آگاه لرستان همواره در تاریخ انقلاب یار و یاور انقلاب و رهبری بوده و هستند.

وی افزود: اما متاسفانه این مردم از کاروان توسعه اقتصادی کشور به هر دلیل جا مانده اند و توقع مردم لرستان از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور این است که فقر و محرومیت را از چهره لرستان با ایجاد زیرساخت های اقتصادی و عمرانی و احداث سد های استراتژیک معشوره و بختیاری و راه انداری کارخانجات تعطیل شده لرستان بزدایند و فرمان رهبر انقلاب که فرمودند “حرف بس است ، عمل کنید” را عملیاتی و اجرایی کنید./ قاب خبر

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید