گروه: خبر
تاریخ: ۲۱:۲۷ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
نصب ۲۱۰۰ کنتور فهام در کمتر از ۲۰ روز توسط شرکت برق لرستان

شرکت توزیع برق لرستان 2100 کنتور سه فاز مستقیم فهام را در 18 روز نصب کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در راستای طرحهای اقتصاد مقاومتی و هوشمندسازی شبکه های توزیع در یک حرکت جهادی تعداد ۲۱۰۰ کنتور فهام یا سه فاز مستقیم را بجای کنتورهای دیماندی قبلی نصب کرد.

بر مبنای این گزارش در این راستا فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ییان داشت: تعداد ۴۸ نفر در قالب ۱۵ اکیپ اجرایی در یک بازه ی زمانی ۱۸ روزه موفق به تعویض ۲۱۰۰ کنتور هوشمند سه فاز مستقیم بجای کنتورهای دیماندی گردیدند.

مدیرعامل برق لرستان هزینه انجام این پروژه را ۳۵ میلیارد ریال اعلام نمود و گفت: تمامی اطلاعات مشترک اعم از قرائت ، برداشت پروفایل بار، برنامه ریزی کنتور و انعکاس رفتار مصرفی مشترک در اوج بار و …. را به وسیله سیم کارت تعبیه شده در داخل هر کنتور و به روش های الکترونیکی وبا استفاده از GPRS می توان رصد نمود.

مهندس خودنیا گفت علاوه بر مزایای فوق قطع و وصل نمودن انشعاب از راه دور و همچنین کنترل سیستم از نظر دستکاری نمودن کنتور از دیگر قابلیت های طرح فهام می باشد.

وی با بیان چندین مورد دیگر از مزایای کنتورهای فهام از جمله پارامتر های فنی انرژی برق شامل ولتاژ، جریان، فرکانس، هارمونیک ها، ضریب قدرت، توان اکتیو، توان راکتیو و ….. اظهار داشت: تمامی اطلاعات به دست آمده از این نوع کنتورها در تحلیل های فنی شبکه کمک شایانی به کارشناسان مربوطه نموده و این اطلاعات بصورت دیتا و از طریق سیم کارت های نصب شده به مرکز اطلاعات مانیتورینگ کنترل از راه دور شرکت ارسال و قرائت و دیگر پایش ها انجام می شود.

مدیرعامل برق لرستان با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق لرستان از شرکت های پیشرو در نصب کنتور فهام می باشد ابراز داشت: در فاز اول کلیه کنتورهای دیماندی ولتاژ اولیه و ولتاژ ثانویه به کنتور فهام تبدیل شده و فاز دوم پروژه تعداد۲۱۰۰ دستگاه اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مهندس خودنیا آمادگی شرکت توزیع را برای اجرای فازهای بعدی پروژه تعویض کنتورهای فهام اعلام و گفت: به دلیل حساسیت موضوع در فاز اول و دوم کلیه کنتورها ی تعویض شده توسط پرسنل شرکت توزیع انجام و در صورت اختصاص بودجه لازم روند اجرای پروژه با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید