گروه: خبر
تاریخ: ۹:۳۱ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
نقش موثر عشایر در توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور

بر اساس برنامه ششم توسعه ؛ از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده سالیانه تا 500 میلیارد تومان صرف توسعه جامعه عشایری کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل امور عشایر لرستان با اعلام این خبر گفت: جامعه عشایری کشور با کمترین انتظارات بیشترین اثر را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ٬ توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور و معیشت مردم دارند.

دکتر علایی مقدم افزود: با کار کارشناسی و پیگیری های سازمان امور عشایر کشور در نظر است میانگین درآمد ماهانه عشایر را بالا ببریم که این امر در سایه تنوع بخشی فعالیت های عشایری استفاده از تسهیلات کم بازده، هدایت و ترویج امکان پذیر خواهد بود.

جانشین رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در ابتدای برنامه ششم توسعه درآمد ماهانه یک خانوار عشایری یک میلیون و یکصدهزار تومان بوده که با کار کارشناسی پیش بینی شده است در پایان برنامه ششم توسعه به دو برابر افزایش یابد که در همین راستا و بر اساس ماده ۶ برنامه ششم توسعه ؛ عشایر نیز از محل ۳۰% مالیات بر ارزش افزوده روستائیان سهیم بوده که پیش بینی می شود سالیانه تا ۵۰۰ میلیارد تومان سهم جامعه عشایری باشد.

وی افزود : طی یک سال گذشته مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با سود ۴% جهت توانمند سازی جامعه عشایری به آنان پرداخت شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید