تاریخ: ۲۲:۲۶ :: ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
نوای چمری در غم تخریب دیوار پادگان ۰۷

ساز چمر که از آیین‌های دیرینه لرستان بوده در مراسم‌های سوگواری نواخته می‌شود و در همین راستا امروز تعدادی از هنرمندان به همراه محمد میرزاوندی از خوانندگان مطرح لرستان در حوزه دفاع مقدس در پادگان ٠٧ حاضر شده و با ادای احترام به تصاویر شهدایی که بر دیوار ٠٧ نقش بسته بود، برای اتفاق انجام شده، چمر نواختند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، تعدادی از هنرمندان به همراه محمد میرزاوندی که از خوانندگان مطرح لرستان در حوزه دفاع مقدس بوده و اکنون رئیس انجمن موسیقی است در محل تخریب دیوار پادگان ٠٧ حاضر شده و با ادای احترام به تصاویر شهدایی که بر دیوار ٠٧ نقش بسته اند، برای اتفاق صورت گرفته با نواختن ساز چمری ناراحتی خود را ابراز نمودند.
دانلود کنید:

لازم به ذکر است: طی روزهای گذشته استاندار لرستان و شهردار از تلاش برای حفظ همه اراضی این مجموعه خبر داده بودند.

با این وجود روز گذشته دیوار مجموعه ٠٧ که پیشتر در اختیار ارتش بود تخریب شد تا این نگرانی به وجود بیاید که ممکن است مطابق اخباری که در هفته‌‌های قبل منتشر شده بود، شاهد ساخت واحدهای مسکونی و تجاری در این مجموعه باشیم؛ موضوعی که شهروندان و بسیاری از مسوولان از جمله استاندار و شهردار مخالف آن هستند اما چون ارتش می‌خواهد سهم خود را به پیمانکاری بدهد که با این نهاد همکاری می‌کند، کار کمی گره خورده است.

در هر حال روز گذشته و با تخریب دیوارهای مجموعه ٠٧ شاهد موجی از انتقادها و نگرانی‌ها نسبت به اتفاق رخ داده و اتفاقات پیش رو بودیم. بسیاری خواستار آن شدند که مسوولان ارتش در استان هم گام با سایر مسوولان استانی برای حفظ مجموعه ٠٧ همکاری لازم را داشته و گام‌های لازم را بردارند و تلاش کنند شرایط برای تهاتر زمین فراهم شود.

در همین راستا شهردار خرم‌آباد نیز امروز نشست خبری با رسانه‌ها برگزار کرد و از تلاش برای تحقق مطالبه مردم و استفاده مناسب از همه ظرفیت ٠٧ خبر داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید