نماینده ولی فقیه در لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۵۵ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
هر تصمیمی در مورد رفع کمبود آب خوزستان گرفته شود لرستان هم باید مورد لحاظ قرار گیرد

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه مسئله آب یک موضوع ملی است، افزود: دشمن با بکارگیری غول رسانه‌ی و عملیات روانی و ادراکی که انجام می‌دهد به دنبال این است که مردم را در مقابل قوای سه گانه بخصوص دولت سیزدهم قرار بدهد تا مسوولان را از اقدامات اساسی کشور بازدارند همچنین جامعه را به سوی التهاب و تنش سوق بدهد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: اینجاست که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر راهکار جهاد تبین و روشنگری باید انجام شود، بنابراین برجستگان، نخبگان  و فرهیختگان باید تبیین و روشنگری کنند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در تیرماه امسال که کمبود آب در خوزستان و لرستان مطرح شد من در این تریبون گفتم لرستان و خوزستان دو اقلیمی هستند که سرنوشت مشترکی دارند، بنابراین هر تصمیمی در مورد رفع کمبود آب خوزستان گرفته شود لرستان هم باید مورد لحاظ قرار گیرد.

شاهرخی افزود: در این خصوص نامه‌هایی به سران سه قوه، نمایندگان مجلس، شورای‌عالی امنیت ملی و بعضی از مقامات خوزستان ارسال کردیم.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه موضوع آب چند وجهی است و نمی‌توان تک بعدی به آن نگاه کرد، اظهار کرد: چند میلیون نفر با کم آبی در طول سال مواجه هستند، پیشینه کم آبی و کاهش نزولات کم آبی را مضاعف کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشت‌های آب دوست و صنایع آب بر مانند فولاد در مناطق خشک و نیمه خشک  سوءمدیریت را نشان می‌دهد، گفت: اینکه از دولتی که تازه کارش را شروع کرده انتظار داشته باشیم در مدت کوتاهی سوئ مدیریت‌ها را جبران کند، درست نیست.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: روش آبیاری کهنه غرقابی به جای آبیاری قطره‌ی بر مشکلات افزوده است که این موضوع هم ضعف مدیریت را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با یک برنامه بلند مدت و میان مدت می‌توان از وضعیت دشوار امروز خارج شد، برای رفع این معضل نگاه و عزم ملی همچنین تقسیم کار ملی نیاز است.

شاهرخی با اشاره به اینکه عبور از وضعیت ملی نیازمند زمان منطقی است، خاطر نشان کرد: در لرستان باید ضمن هوشیاری و دقت در مطالبه حق‌آبه و رساندن اراضی آبی به نُرم کشوری در مطالبه‌گری و بروز رفتارها هوشمندانه و با دقت عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی از وظایف ما تذکرات به مسؤولان استانی و کشوری می‌دهیم، ظرف دو سال گذشته صدبار در کانال موضوع آب را به مسوولان استانی و کشوری داده‌ایم، همچنین مطالبه‌گری منطقی و مبتنی بر اخلاق  را از خبرگزاری‌ها،نمایندگان و دانشگاهیان داشته‌ایم.

وی افزود: در همین هفته هم معاون اول رییس جمهور را در جریان کم آبی استان گذاشته‌ایم.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: البته ما در لرستان شاهد کمبود آب نیستیم، مشکل ما عدم تکمیل سدها، فقدان شبکه‌های آبیاری و تکمیل پمپاژهای آب است.

خطیب جمعه خرم‌آباد بیان کرد: درخواست ما این است که در برنامه‌ریزی‌های آب لرستان هم در کنار چهار استان دیگر قرار بگیرد، در سفر رییس جمهور هم بر این موضوعات تاکید می‌کنیم.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حقوق‌های نجومی نیز اشاره کرد و گفت: حقوق های نجومی پدیده فساد زا است که اعتماد مردم را ازبین می‌برد که مروج اشرافی گری است و سبب می‌شود فساد و اشرافی‌گری به لایه‌های میانی جامعه سرایت کند.

وی افزود: حقوق‌های نجومی در کنار حقوقی یک تا سه میلیون غیر قابل قبول است و پدیده زشت، ضد ارزش و نماد زیاده‌خواهی‌ زیاده‌طلبی و زیاده‌خوری است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: حقوق نجومی نماد اشرافی‌گری و مظهر فساد داخلی است  که قاطع و فوری در بودجه ۱۴۰۱ باید جلوی آن گرفته شود.

شاهرخی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضفعان در سال ۵۸، عنوان کرد: بسیج مستضعفان در حالی تشکیل شد که به واسطه تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، کشور هم تحریم و هم تهدید شد، اما امام راحل (ره) این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: ضرورت بسیج از چنان اهمیتی برخوردار است که امام راحل (ره) فرمود: غفلت از ارتش بیست میلیونی یعنی سقوط و غلبه دو ابر قدرت جهانی بر این ملت.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: تفکر، راه و اقدام بسیجی باید دنبال شود، زیرا موفقیت در نظام جمهوری اسلامی در گرو همین موضوع است.

وی با بیان اینکه بسیج یعنی حضور نیروهای دانا و کاردان در همه میدان‌ها، عنوان کرد: باید از فرماندهان سپاه و فرماندهان بسیج مستضعفین در کشور و استان که اقدامات لازم را در پذیرش، جذب و سازماندهی انجام دادند تقدیر کرد.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: برپایی نمایشگاه بسیج که دستاوردهای بسیج را به نمایش گذاشت، ترجمان این جمله است که ما می‌توانیم، امثال این کارها با اتکا به نسل جوان دانا ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را رقم زد.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر محسن فخری زاده و مجید شهریاری بیان کرد: این دو شهید با تفکر بسیجی غیر ممکن‌ها را ممکن ساختند.

خطیب جمعه خرم‌آباد افزود: دوشنبه هشت آذر ماه سالروز نیروی دریایی است، حضور مقتدرانه نیروی‌دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس و در درگیری آبراهه‌های خلیج فارس و دریای عمان همچنین موفقیت‌هایی که در جهاد خودکفایی با تکیه بر توان اهلی به دست آورده همه حاکی از تفکر بسیجی است./ وارک نیوز

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید