گروه: خبر
تاریخ: ۱۳:۵۳ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
پاکسازی حاشیه دریاچه گهر/ همکاری دوستداران محیط زیست

حاشیه دریاچه گهر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و علاقه مندان به محیط زیست پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در مراسمی با حضور مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و پرسنل حفاظت محیط زیست استان و منطقه حفاظت شده اشترانکوه و همچنین دوست داران و علاقه مندان به محیط زیست حاشیه دریاچه زیبای گهر پاکسازی شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان در این مراسم گفت: منطقه اشترانکوه و بالاخص دریاچه گهر از لحاظ زیست محیطی دارای اهمیت ویژه ای است و تلاش ما بر حفظ این اکوسیستم جذاب است.

فتحی بیرانوند گفت: زباله‌ و مخصوصا زباله های پلاستیکی یکی از بزرگ ترین معضلات زیست محیطی جهان امروز را به وجود آورده‌ اند و کاهش مصرف آن ها و نیز جلوگیری از ورود آن ها به طبیعت می تواند گام مهمی در داشتن محیط زیستی سالم باشد.

وی ضمن ابراز رضایت از وضعیت زیست محیطی دریاچه گهر گفت: مدیریت درست، فرهنگ سازی زیست محیطی، همکاری دوست داران محیط زیست و آموزش های مستمر باعث شده است که میزان زباله در اطراف این دریاچه زیبا به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در حال حاضر دریاچه گهر یکی از پاک ترین مناطق گردشگری طبیعی کشور است، و این امر قطعا رضایت دوست داران واقعی محیط زیست و کسانی که گهر را به عنوان هدف گردشگری انتخاب می کنند در برخواهد داشت.

گفتنی ست: دریاچه گهر ملقب به نگین زاگرس یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در میان رشته‌ کوه اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است. مساحت سطح آبی این دریاچه در حدود ۸۵ هکتار و متوسط عمق آن ۲۸ متر و عرض آن بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر و طول آن ۱۵۰۰ متر می‌باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید