مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:
گروه: خبر
تاریخ: ۱۰:۴۶ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
چالش بزرگ ما، وصول مطالبات و فرارهای بیمه ای ست

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه چالش بزرگ امور بیمه ای وصول مطالبات و فرارهای بیمه ای ست، اظهار کرد: شهرداری ها بیشترین میزان بدهکاری را دارند وشرکت پارسیلون نیز به تنهایی با 40 میلیارد تومان بیشترین بدهی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز نشست خبری مدیران حوزه بیمه ای و درمان تأمین اجتماعی استان، به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی برگزار شد.

در این نشست دکتر علی جهانی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه استان گفت: هر جا حرکت و توسعه ای وجود دارد، متاثر از نظام رسانه است که اگر این نظام تقویت شود، توسعه پایدار استان نیز محقق خواهد شد.

علی جهانی در ادامه در خصوص وضعیت بیمه شدگان استان آمار داد: ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که شامل بیمه شده گان و و مستمری بگیران می باشند.۵ هزار نفر نیز مستمری بگیر هستند که اداره کل تامین اجتماعی استان به طور متوسط برای هر نفر مستمری بگیر ماهانه ۲ میلیون پانصد هزار تومان هزینه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: یک سوم جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۲ هزار کارگاه صنفی و دولتی نیز در استان تحت پوشش این نهاد هستند که ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در باب تکریم ارباب رجوع بیان داشت: یک هشتم کل مراجعات استان را داریم و تکریم ارباب رجوع متغیری وابسته است و به ویژگی های متعددی نظیر فناوری اطلاعات، میزان مراجعین، انتظارات، ویژگی های مکانی و.. بستگی دارد.

جهانی در این خصوص تصریح کرد: مشارکت درون سازمانی وبرون سازمانی تامین اجتماعی چند بعدی و همه جانبه است که فقط یک جریان تخصص محور و دانش محور می تواند این چالش ها را برطرف کند و تا زمانیکه به کاملا به دولت الکترونیک و شهر الکترونیک نرسیم این معضلات از بین نخواهد رفت.

بهاوند مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در ادامه آمار داد: در سال گذشته دو میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۷ نفر در مراکز ملکی تامین اجتماعی ویزیت شده اند که نسبت به سال ۹۵ ، نه درصد رشد داشته است.

وی افزود: در بحث پزشکان متخصص در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ۲۲ درصد رشد داشته ایم. در کل ۲۴ دندانپزشک در مراکز درمانی تامین اجتماعی کار می کنند و تعداد کل مراجعین بیمار در سال ۹۶ نیز حدود ۵ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۴۸۹ نفر بودند.

بهاروند ادامه داد: طی سال ۹۶ حدود ۳۰ هزار نفر در سه مرکز درمانی از استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر نیز عمل جراحی داشته اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پایان تنها راه توسعه و بهبود خدمات درمانی استان را در فرهنگسازی، معرفی شایسته استان و خصوصا جذب پزشک متخصص عنوان کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید