گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۰۲ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
چه چیزی باعث ناباروری می‌شود؟

در جامعه امروز یکی از مهمترین مواردی که باعث می شود زوجین در ادامه زندگی دچار مشکل شوند ناباروری است که به عنوان یکی از دغدغه های مهم در جامعه محسوب شده و همواره درمان آن مورئ توجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، اما ناباروری در مردان و زنان می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که در  زیر به مهمترین عوامل بروز ناباروری اشاره شده است؛

چه چیزی باعث ناباروری می شود؟

ناباروری می تواند دلایل زیادی داشته باشد، تشخیص اینکه کدام یک بر شما اثر گذار بوده ممکن است خیلی ساده یا بسیار سخت باشد. زنان از آغاز به دلیل ناباروری شان شماتت شده اند اما در حقیقت مردان و زنان سهم برابری در ناباروری دارند.

آمار نشان می دهد از هر ۱۰۰ زوج زیر ۳۵ سال که برای بچه دار شدن تلاش می کنند در هر ماه تنها ۲۰ زوج باردار می شوند و از این ۲۰ زوج ۳ تای آنها سقط جنین را تجربه می کنند. به بیان دیگر اگر کمتر از ۳۵ سال سن دارید احتمال باروری تان در هر ماه ۱۷ درصد است. یک سوم ناباروری ها از مشکلات زنانه و یک سوم از مشکلات مردانه نشئت می گیرند. برای حدود ۲۰ درصد از ناباروری ها توضیحی وجود ندارد. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ناباروری ها به واسطه ترکیبی از مشکلات زنانه و مردانه بروز می یابند. در میان زنان بیشترین علل ناباروری عبارتند از:

اختلالات تخمک گذاری – عدم تخمک گذاری یا تخمک گذاری نامنظم
اختلالات لوله رحمی – لوله های عفونی یا انسداد یافته
مشکلات رحم پایین لیفی (فیبروم)، پولیپ یا چسبندگی

در بین مردان بیشترین علل ناباروری عبارتند از:
تعداد کم اسپرم
کاهش فعالیت اسپرم
اسپرمی با شکل ناهنجار
نبود اسپرم در انزال

شایان ذکر است که مرکز درمان ناباروری بیمارستان فوق تخصصی شفا با بهره گیری از کادر توانمند و متخصص و استفاده از تجهیزات مدرن و بروز و از طریق راه های مختلف اقدام به درمان ناباروری در زوجین می کند.

افرادی که با مشکل ناباروری مواجه هستند می توانند درمان خود را به مرکز درمان ناباروی شفا خرم‌آباد بسپارند و دغدغه خود را پایان دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید