گروه: گزارش
تاریخ: ۱۷:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
کلنگ زنی همزمان دو دستگاه پل بر روی رودخانه خرم‌آباد

طی آیینی با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر خرم آباد به طور همزمان کلنگ احداث دو دستگاه پل بر روی رودخانه خرم‌آباد بر زمین زده شد.

طی آیینی با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر خرم آباد به طور همزمان کلنگ احداث دو دستگاه پل بر روی رودخانه خرم‌آباد بر زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شهردار خرم آباد در این آیین ابراز داشت: احداث پلهای جدید تاثیر بسزایی در روانسازی و حل گره های ترافیکی شهر خواهد داشت.
وحید رشیدی با اشاره به مشکلات و آسیب های ناشی از پلهای موقت و نیز لزوم ساخت پلهای دائمی جایگزین گفت: پلهای جدید علاوه بر پوشش نقصهای مذکور تاثیر عمده ای در روانسازی ترافیک ساحلی ها و کمک به حل مشکلات ترافیکی و تسهیل عبور و مرور شهروندان دارند.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم به آغاز پروژه احداث پلهای جدید خرم رود پس از مطالعات مفصل مشاورین خبره ، انجام مطالعات آب و خاک و در راستای طرح جامع ترافیک بوده و انشالله تا پایان سال شاهد افتتاح آنها و یک طرفه شدن ساحلی ها مربوطه خواهیم بود.
شهردار خرم آباد با تقدیر از حمایتهای مدیریت ارشد استان و دیگر دستگاهها خاطرنشان کرد: حمایتهای معنوی و مالی استاندار محترم و معاونت محترم عمرانی و اعضای شورای شهر تاثیر عمده‌ای در اجرای پروژه مذکور داشته و امیدوارم با ادامه این حمایتها شاهد حل تدریجی معضلات تاریخی حوزه شهری خرم آباد باشیم.
رشیدی دلیل تاخیر در آغاز نهضت عمرانی خرم آباد را انجام مشاوره های تخصصی و مطالعات همه جانبه جهت پیشگیری از هدر رفتن نیرو ها و سرمایه ها و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان عنوان کرد.
وی در پایان افزود: اخیرا پس از انعقاد قراردادهای مربوطه بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک و نیمه تمام شهرداری فعال شده و در سال جاری شاهد افتتاح بخش عمده‌ای از پروژه ها خواهیم بود.
خرم‌آباد را به جایگاه اصلی خود برسانیم
استاندار لرستان نیز در آیین کلنگ زنی همزمان دو دستگاه پل بر روی رودخانه خرم‌آباد، اظهار کرد: این شهر مرکز استان و بزرگ‌ترین شهر لرنشین کشور است؛ مردم لر علاقه‌مند هستند که این مرکز را مرتب و منظم ببینند برای همین باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز هر استان معرف آن است، افزود: از این حیث علاقه‌مند هستیم خرم‌آباد به شهری تبدیل شود که مانند دیگر شهرهای مهم کشور دارای شهرتی زیبنده خود باشد.
خادمی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما است که این ایده را عملیاتی کرده و هرچه زودتر خرم‌آباد را به جایگاه اصلی و مناسب خود برسانیم، بیان کرد: این شهر تا به‌حال فرصت‌هایی را از دست داده و باعث ایجاد موانع جدی در آن شده که بخشی از آنها در کوتاه‌مدت قابل حل نیستند.
استاندار لرستان در ادامه افزود: فرصت‌های خوبی مانند رودخانه زیبا، قلعه فلک‌الافلاک، ارتفاعات به‌ویژه بام شهر و حومه زیبا در اختیار این شهر است که می‌تواند کمک کند تا به یکی از شهر‌های زیبای ایران تبدیل شود.
دکتر خادمی با اشاره به احداث این دو دستگاه پل بر روی رودخانه خرم‌آباد، تصریح کرد: این کار بخش کوچکی از تعداد زیاد کارهای ممکن و قابل انجام در این شهر است.
وی با توجه به دقت در انتخاب پیمانکار خوب و برنامه زمانبندی ارائه شده از طرف آن، گفت: مطابق قول و برنامه زمان‌بندی پیمانکار پروژه قرار است ۸ ماهه احداث این دو دستگاه پل را به اتمام برساند.
مقام ارشد استان خاطرنشان کرد: اگر مانند زیرگذر بهارستان کاری را نتوانیم به موقع به اتمام برسانیم شیرینی و لذت آن از بین خواهد رفت و باعث ایجاد مزاحمت و نارضایتی در بین مردم خواهد شد.
خادمی کارکرد این دو دستگاه پل بر روی رودخانه خرم‌آباد را روان‌سازی و رفع ترافیک شهر عنوان کرد و افزود: پل دیگری نیز در دست مطالعه است که کنار استانداری لرستان احداث خواهد شد.
استاندار لرستان گفت: البته به دنبال کار بزرگتر و ساماندهی رودخانه این شهر هستیم تا بتوان آن را به المان اصلی شکل دهنده اقتصادی، اجتماعی و رفاهی تبدیل کنیم.
روان سازی ترافیک با توسعه خیابان ساحلی
در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد نیز گفت: با بهره‌برداری از دو دهنه پل بر روی خرم‌رود که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم می‌توان ترافیک شهر خرم‌آباد را به سمت خیابان ساحلی منتقل کرد.
سجاد بابایی بیان کرد: باید از استاندار لرستان تشکر کرد چراکه همکاری بسیار زیادی در راستای احداث این دو حلقه پل صورت گرفته است.
وی ادامه داد: احداث این دو دهنه پل برگرفته از کار کارشناسی تیمی بوده چراکه بزرگ‌ترین مشکل خرم‌آباد ترافیک آن است و مطمئناً با تکمیل این دو پروژه شاهد کاهش ترافیک شهر و احداث یک خیابان ساحلی تأثیرگذاری خواهیم بود.
بابایی ادامه داد: برای کاهش معضل ترافیک شهر خرم‌آباد اکنون برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در آینده نه‌چندان دور شاهد تحقق آن‌ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم می‌توان ترافیک شهر خرم‌آباد را به سمت خیابان ساحلی منتقل کرد و از این طریق ترافیک مرکز شهر را کاهش دهیم.
عضور شورای شهر خرم‌آباد گفت: این شهر دارای پتانسیل‌های فراوانی است که امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها و مسوولان ارشد استان با استفاده از برنامه‌ریزی مناسب شاهد توسعه شهر خرم‌آباد در همه ابعاد باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید