رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۴۶ :: ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه رتبه بندی کشتارگاه های طیور گفت: بر این اساس کشتارگاه های طیور در استان لرستان در سه رده A پلاس, A و B رتبه بندی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم افزود: ۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند و به طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ را دارند.

وی افزود: با توجه به ممیزی دوره ای انجام شده توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان کشتارگاه‌های طیور لرستان بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات و زیرساخت‌های موجود شامل تجهیزات و امکانات، سردخانه ها و تعداد پرسنل در راستای ساماندهی بازار مرغ و ارتقاء کیفیت ظاهری و کیفیت گوشت مرغ ساماندهی می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عوامل موثر در رتبه بندی کشتارگاه های طیور استان را شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد پرسنل تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب کشتارگاه‌ها، وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه و تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی اعلام کرد.

دکتر حسنی مقدم فواید رتبه بندی کشتارگاههای طیور را میزان ورودی و خروجی مرغ به کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقاء کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه، توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ بصورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش برشمرد.

وی با اعلام اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت جامعه ضروری است اعمال سیاست کنیم و طی یک برنامه زمانبندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود نسبت به رفع نواقص و ساماندهی کشتارگاه طیور بر اساس رتبه بندی های مورد نظر اقدام نمایند‌.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید