گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۴۰ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
۲۰ هزار لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایری هستند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان گفت: براساس برنامه ریزی‌ و هدف گذاری انجام شده امسال 20 هزار لرستانی تحت پوشش این نهاد بیمه ای قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدرضا عسگریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این صندوق وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هم اکنون در استان ۸۶ هزار نفر تحت پوشش این نهاد بیمه‌ای هستند.

وی اظهار داشت: هیات اندیشه ورز در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان لرستان با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و جهادی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در اولین نشستی که با هیات اندیشه ورز انجام شد درخصوص نحوه اطلاع رسانی و ترویج فعالیت‌های بیمه اجتماعی و تاثیر آن بر آینده زندگی کشاورزان و عشایر بحث و تبادل نظر شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان اضافه کرد: جامعه هدف ما برای عشایر و روستاییانی هستند که ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، این صندوق در هشت سطح درآمدی که بیمه شده برای خود تعریف می‌کند؛ پنج درصد حق بیمه پرداخت و ۲ برابر آن را دولت واریز می کند.

وی بیان کرد: پایین‌ترین سطح درآمدی‌ که برای این افراد در نظر گرفته شده ماهیانه ۵۰ هزارتومان است، که سالی ۶۰۰ هزار تومان می شود، بالاترین سطح درآمدی تعریف شده ماهیانه ۱۳۳ هزار تومان است.

عسگریان ادامه داد: این مبلغ را متقاضی می تواند یا بصورت سالانه یا در چهار قسط سه ماهه، ۶ ماهه و یکساله پرداخت کند، نکته قابل توجه این است که فرد از مبلغ پرداخت شده پنج درصد از سهم خود بیمه شده که دولت ۲ برابر آن را پرداخت می کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید