رییس بنیاد مهدویت استان لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۵۳ :: ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
طرح آشپزخانه مهدوی به عنوان طرح برتر کشور، معرفی شد

رییس بنیاد مهدویت استان در جلسه شورای فصلی این بنیاد که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد همزمان با روز جهانی قدس برگزار شد، گفت: طرح «آشپزخانه مهدوی» این بنیاد که با همکاری قرارگاه امام خامنه ای مدظله العالی در ایام ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد، توانست به عنوان طرح برتر کشور، معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته و به نقل از روابط عمومی بنیاد مهدویت استان ، رییس بنیاد مهدویت استان در جلسه شورای فصلی این بنیاد که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد همزمان با روز جهانی قدس برگزار شد، گفت: طرح «آشپزخانه مهدوی» این بنیاد که با همکاری قرارگاه امام خامنه ای مدظله العالی در ایام ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد، توانست به عنوان طرح برتر کشور، معرفی شود.
حجت الاسلام هبت الله هاشمی دراین نشست با بیان اینکه این طرح از بین ۳۱ طرح کشور به عنوان طرح برتر معرفی شده است ، افزود: این طرح یکی از زیباترین طرح هایی است که توسط بنیاد مهدویت استان و با کمک قرارگاه امام خامنه ای مدظله العالی و کمیته امداد استان برگزار شده و امید می رود که روز به روز فعالیت های بنیاد در سطح استان با حضور وهمکاری بیش از پیش عاشقان و رهروان حضرت مهدی موعود «ع» در سطح استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: رمضان امسال برای این بنیاد بسیار پرکار و بابرنامه بوده و جلسات متعدد و تفاهم نامه های بسیار خوبی برای توسعه و گسترش فعالیت ها و فرهنگ مهدویت در سطح استان در این ماه ، برگزار و منعقد شده است.
رییس بنیاد مهدویت استان اظهار کرد: خوشبختانه امروز تشکیلات بنیاد مهدویت استان از ساختاری منسجم و با برنامه برخوردار است و ظرفیت های ویژه ای در راستای گسترش فعالیت های این بنیاد ، وجود دارد.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه همه ظرفیت های جامعه و به ویژه ظرفیت های مدیریتی ، علمی ، اجرایی و … باید در راستای گسترش فرهنگ مهدویت به کار گرفته شود ، گفت: خوشبختانه امروز در استان لرستان شاهد حضور و همراهی چهره های مدیریتی از جمله مدیرکل کمیته امداد استان ، مدیرکل نوسازی مدارس استان، ورزشکاران و چهره های محبوبی همچون وحید امیری ، علیرضا بیرانوند و بسیاری دیگر از ظرفیت های ترویجی و تبلیغی استان در راستای گشترش فرهنگ مهدویت هستیم و تلاش های همکاران و همراهان ما در مجموعه بنیاد مهدویت استان در این زمینه نیز قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات و برنامه های پیش رو در خصوص نامگذاری برخی مدارس با عناوین مهدوی با اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان، راه اندازی مهدکودک مهدوی با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی استان ، همکاری با بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها جهت جذب حمایت های موسسات و مراکز نیکوکاری و … اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این مسیر روز به روز شاهد همراهی و همدلی بیشتر مردم و مسولان هستیم.
در این نشست امام جمعه سپیددشت نیز با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و ترویجی ویژه ای در خصوص برگزاری زیارت ها و ادعیه از جمله دعای عهد، دعای ندبه و …مدت های زیادی است که در سراسر کشور و استان لرستان، برگزار می شود، گفت: امروز جریان مهدویت با جلوه ای زیبا و فراگیر در سراسر کشور و استان ، رشد و تکامل یافته است.
حجت الاسلام حافظی افزود: ما به خوبی می دانیم که جریان آخرالزمانی یک جریان غیرقابل انکار است که اهمیت این مساله را اهل بیت به خوبی به اثبات رسانده اند و در این راستا ما باید برای نسل جوان در این زمینه به فرهنگسازی و ترویج معارف آخرالزمانی بپردازیم.
وی ادامه داد: ما باید دو نکته را در این زمینه به خوبی تبیین کنیم ، یکی قایل شدن به امام زمان و ولایت امام زمان «عج» و دیگری انتظار برای امام زمان « عج» که در این زمینه نیز باید نسل سوم انقلاب را که با آسیب های بیرونی در این زمینه مواجه هستند، از اعتقادات غیر واقعی و شایعات ، دور کرد.
امام جمعه سپیددشت خاطر نشان کرد:امروز به برکت انقلاب اسلامی ، جریان مهدویت در نسل سوم جامعه ساری و جاری است زیرا این نسل کسانی هستند که باید مروج فرهنگ مهدویت و فلسفه انتظار باشند.
در جلسه فصلی شورای مهدویت استان مراسم اهدا احکام شورای بنیاد مهدویت استان برای یک سال برگزار شد و همچنین از تلاش های جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد استان جهت همکاری با بنیاد مهدویت و در اختیار قرار دادن ساختمان جهت انجام فعالیت های بنیاد، با اهدا لوح سپاس تقدیر و تشکر شد .
در پایان این نشست ، مراسم نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد و ضیافت افطار المومنین برگزار شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید