گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۴۰ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
برگزاری دومین یادواره شهدای ورزشکار استان لرستان/ تاکنون ۲۳۶ شهید ورزشکار شناسایی شده است

صبح امروز دومین یادواره شهدای ورزشکار استان لرستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان در این نشست بیان داشت: با توجه به برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان جلسات مختلفی داشتیم و مصوب کردیم تمام برنامه‌های ورزشی باید با یاد و نام کنگره ۶۳۰۰ شهید باشد که یادواره شهدای ورزشکار نیز ذیل این کنگره برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: جوانان ما در دوران دفاع مقدس، با سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات، به میدان جنگ رفتند و امروز هم در شرایط کرونایی، با کمترین امکانات و با حضور در قسمتهای مختلف، به مقابله با این ویروس می پردازند.

امان الهی ،گفت:جوانان، در حوزه ی ورزش هم، با کمبود تجهیزات و امکانات، مواجه هستند و با این حال، ورزشکاران ما، با تلاش، خود را به مسابقات بین المللی می رسانند و زمانی که پای سکوی قهرمانی قرار می گیرند، مدال خود را تقدیم شهدا و از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه همواره از خانواده های شهدای ورزشکار در مسابقات مختلف تجلیل کرده ایم و به ادارات ورزش شهرستان ها هم سپرده ایم که از خانواده های شهدای ورزشکار تجلیل کنند،اظهار داشت: در دومین یادواره شهدای ورزشکار هم از تعدادی از این خانواده ها، تجلیل می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان تاکید کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، بعد از برگزاری کنگره هم با تجلیل از خانواده های آنان، انتقال وصیت نامه و زندگی نامه ی این شهدا و… ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون ۲۳۶ شهید ورزشکار شناسایی شده است که با شناسایی تعدادی دیگر از شهدای ورزشکار، لازم است این تعداد، بروز شوند.

امان الهی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۹ پروژه ورزشی نیمه کاره در استان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار و تکمیل این پروژه ها، سرانه ورزشی در استان پنج سانتیمتر افزایش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر سرانه ورزشی در استان ۶۱ سانتیمتر است که با بهره برداری از این پروژه ها، این سرانه به ۶۶ سانتیمتر می رسد.

امان الهی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات در سال جاری گفت: امسال برای تکمیل بخشی از پروژه های ورزشی ۹۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص این میزان اعتبار تعدادی پروژه تکمیل می شود اما برای تکمیل مابقی پروژه ها ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که همه این پروژه ها به بهره برداری برسند.

در ادامه، سرگرد سعید داوودی، مسئول بسیج ورزشکاران استان هم، شهید ورزشکار را شهیدی دانست که دارای مقام ورزشی باشد و از این لحاظ که ورزشکار بوده است، مورد تایید اداره ورزش و جوانان باشد.

وی هدف از برگزاری دومین یادواره شهدای ورزشکار را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدا، به عنوان الگوهای برتر و شناساندن آنها به جوانان و همچنین ترویج فرهنگ و منش پهلوانی عنوان کرد.

داوودی گفت: شهدا الگوی برتر برای جوانان ما هستند که باید معرفی شوند و ترویج فرهنگ و منش پهلوانی که الگوی فرهنگ پهلوانی هستند./ همای‌سعادت آنلاین

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید