تاریخ: ۱۰:۴۶ :: ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
شهید چمران همواره در ادای وظیفه ثابت‌قدم بود

نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهید مصطفی چمران از الگوهای مدیریتی اسلامی است که در مقاطع مختلف زندگی به تکلیف شرعی خود عمل می‌کرد، اظهار کرد: شهید چمران در همان دوران دبیرستان از محضر شهید مطهری و کلاس‌های قرآن آیت‌الله طالقانی استفاده می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس و اتوبان‌های ما با نام شهید چمران نامگذاری شده است، چراکه وی انسانی با ویژگی‌های علمی و اعتقادی برجسته بود، بیان کرد: شهید چمران پس از اخذ مدرک دکترا در آمریکا با توجه به ضرورت، به کمک امام موسی صدر به لبنان می‌رود تا دوره‌های آموزشی نظامی در جنوب لبنان برگزار کند، کسی که رفاه و آسایش خود را رها می‌کند تا به تکلیف عمل کند.

دریکوند با اشاره به اینکه شهید چمران با پیروزی انقلاب اسلامی از لبنان به ایران می‌آید و معاون نخست‌وزیر می‌شود، افزود: در اوایل انقلاب کسانی شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی چمران با انحلال ارتش مخالفت کرد و گفت: «در پیروزی انقلاب اسلامی ارتش به ملت ما پیوست و نجنگید» که این نشان از بصیرت و روحیه اخلاق‌مدارانه شهید چمران بود.

نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با تأکید بر اینکه سبک زندگی چمران برای اهالی علم و اساتید الگو است، اضافه کرد: بهترین شرایط رفاهی، شغلی و رفاهی در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان برای شهید چمران فراهم بود، اما او هرگز فریفته تعلقات دنیوی نشد.

وی با اشاره به اینکه یک استاد بسیجی با الگوگیری از منش شهید چمران تکلیف و وظیفه را بر رفاه ترجیح می‌دهد و این امر نیازمند به اخلاق و سلوک معنوی دارد، افزود: شهید چمران با وجود داشتن مدارج علمی از تربیت نفس غافل نشد و بُعد علمی را در خدمت بُعد معنوی قرار داد.

دریکوند با تأکید بر لزوم الگوگیری اساتید از ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران، گفت: شهید چمران همواره در ادای وظیفه ثابت‌قدم بود و هرگاه احساس می‌کرد وظیفه‌ای زمین مانده است، خودش اقدام به حل مسئله می‌کرد.

نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور ویژگی دیگر شهید چمران را بصیرت دانست و افزود: چمران سال‌ها خارج از کشور زندگی می‌کرد، اما بصیرت به کمک وی آمد و با پیروزی انقلاب اسلامی در محضر ولی‌امر خود در جبهه حاضر شد و در این راه جان خود را تقدیم کرد.

وی بر لزوم تبیین ناگفته‌‌های زندگی شهید چمران تأکید کرد و گفت: هنرمندان ما ابعاد زندگی شهید چمران را بیان کنند؛ هر چند فیلم سینمایی «چ» به تبیین نقش شهید چمران در پاوه می‌پردازد ولی نباید به این مقدار اکتفا شود

خبر: امین زینی‌وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید