هم اکنون مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.
-
به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این مراسم که با حضور ریاست سازمانثبت اسناد و املاک کشور، شماری از مقامات استانی و کشوری برگزار شد، علی اکبر باقری به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان معرفی و از زحمات داریوش چهری مدیرکل اسبق این اداره کل نیز تقدیر و تشکر شد.
چهری این مراسم ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان و اصحاب ایشان، تشریح کرد: گزارش مختصری بصورت خلاصه از دوران مدیریت خویش را ارائه می دهیم: در بحث پدافند غیرعامل بهترین بهره را از اعتبارات بردیم و نمونه بارز آن در ایام سیل پلدختر بود که اسناد مردم بازیابی شد. آرشیو دفاتر املاک، اطفا حریق هوشمند در تمامی مراکز ثبتی، اضافه شدن۵۰۰ میلیون تومان به اعتبار جاری انجام شد.
۲۶۳ هزار ۵۶۳ فقره سند مالکیت صادر شد.
۴۲۷ فقره شرکت ابطالی
۱۱۷ هزار و ۱۱۰ واقعه ازدواج
۲۲هزار ۶۱۹ واقعه طلاق نیز در استان به ثبت رسیده است.
وی افزود: در ارتباط با بافتهای فرسوده سه هزار و ۱۱۸ بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.
۶هزار ۸۴۸ برگ نقشه جهت استفاده آیندگان بایگانی شده است.
از ۴۴ هزار پرونده قانون تعیین و تکلیف نیز ۳۹ هزار پرونده منجر به صلح و سازش شده است.
در ادامه این مراسم استاندار لرستان سازمان ثبت را از حیث حکومت و تثبیت حق مالکیت و تعریف آن در جامعه و جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگران بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: کار ثبت کار دشواری ست و ان شالله با توسعه تکنولوژی و روشهای جدید اداره ثبت اسناد استان نیز بیش از پیش یاریگر مردم در بحث سارماندهی اسناد خواهد بود.
سازماندهی اسناد اراضی و کاهش جرم
دکتر خادمی عامل درگیری های قومی در بحث اراضی را متوجه اسناد دانست و گفت: اگر اسناد مالکیت افراد و دارایی های حیطه اراضی به درستی تهیه می شد و در دسترس بود بسیاری از اختلافات، غصب املاک و درگیری های این حوزه کنترل می شد.
دکتر باقری مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان لرستان نیز ابراز داشت: در ابن برهه از زمان دشمنان اسلام و کشور سعی در تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر کدام از ما در هر سمتی که باشیم، وظیفه ای جهادی داریم و ان شالله با عنایت به راهبردهای ریاست قوه قضاییه، در استان لرستان توام با اخلاقمداری، پیشگیری از بروز فساد مالی، تکریم ارباب رجوع و ارتقا کمی و کیفی این مجموعه خدمت خواهیم کرد.