گروه: خبر
تاریخ: ۱۱:۲۹ :: ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
۱۰هزار هکتار کلزا در لرستان کشت می شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ و بر اساس سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ۱۰هزار هکتار کلزا در لرستان کشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس جواد صالحیان در جلسه ستاد زراعت استان افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۶ مقدار ۳هزار و۳۰۰تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه مقدار ۲۳هزار و۱۰۰تن بذر اصلاح شده گندم تأمین شده است افزود: برنامه خرید بذر اصلاح شده گندم استان ۲۵ هزار تن می باشد که تا زمان کشت محصولات پاییزه مابقی نیز تامین خواهد شد و در این زمینه مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص تامین کود های شیمیایی مورد نیاز استان بویژه کودهای ازته ٬ فسفاته و پتاسه، بررسی وضعیت بوجاری وضدعفونی بذر اصلاح شده گندم با عنایت به بروز بیماری های قارچی ٬ سیاهک آشکار و پنهان و بیماری باکتریایی کله نواری و همچنین روند وضعیت کارنده ها ٬ ادوات و دنباله بند های موجود در استان لرستان و چگونگی جذب اعتبار خط ویژه مکانیزاسیون در شهرستان ها مطالبی را بیان داشتند.

وی در پایان میزان خرید گندم استان تاکنون را ۲۹۰هزار تن اعلام کرد و افزود پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت مقدار ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید