گروه: خبر
تاریخ: ۱۸:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
سال زراعی ۹۷_۹۶ پروژه امنیت غذایی در دو بعد انجام شد

مجری طرح پروژه ارتقاء امنیت غذایی 《ایکاردا 》سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: در سال زراعی 97_96 پروژه امنیت غذایی در دو بعد انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر کیانوش حمیدیان اظهار کرد: در وهله نخست پلات فرمهای آزمایشی در سطح ۳۰ هکتار در سه شهرستان دلفان، خرم‌آباد و کوهدشت انجام شد در این پلات فرم ها ارقام جدید گندم، جو ونخود و همچنین گیاهان علوفه ای مورد آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این سیستم های خاک ورزی شامل کم خاک ورزی و بی خاک ورزی برای کلیه محصولات مورد بررسی قرار گرفتند . که از نتایج ملموس این پلات فرمها می توان به وجود ارقام زود رس گندم با عملکرد های بالا و نخود های علوفه ای با عملکرد های بیش از ۲۰ تن علوفه تر در هکتار اشاره کرد.

دکتر حمیدیان ادامه داد: در وهله دوم مزارع نمایشی در سطح ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار شامل ۵۸۰۰ هکتار گندم، ۳ هزار هکتار جو و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نخود به اجرا در آمد که نتایج حاصل از شهرستانهای کوهدشت و چگنی نشان دهنده این است که عملکرد این مزارع با مزارع کشاورزان که عملیات مورد نظر پروژه در آنها اجراء شده است حدود ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار اختلاف عملکرد دارد.

وی در پایان اقدامات اجرایی در پروژه ارتقاء امنیت غذایی را استفاده از بذر اصلاح شده، کاشت با کارنده های مناسب، اجرای سیستم کشت مستقیم، رعایت عمق مناسب کاشت، تغذیه متعادل و رعایت تاریخ کاشت اعلام کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید