گروه: خبر
تاریخ: ۱۸:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
سهم اعتبارات آبخیزداری استان لرستان از ۴.۶ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت

با پیگیری های دکتر خادمی استاندار لرستان ، سهم اعتبارات آبخیزداری استان لرستان از ۴.۶ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز دکتر خادمی استاندار لرستان، ملکشاهی نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان، کاظمی نماینده مردم شهرستان پلدختر، بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با مهندس آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این راستا ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات آبخیزداری استان لرستان خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۶ ، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یک درصد از سهم اعتبارات ملی را به منابع آبخیزداری استان اختصاص داده بود؛ که با پیگیری های استاندار پرتلاش استان و نمایندگان شهرستان های کوهدشت و رومشکان و پلدختر ، توانستیم این سهم را به ۳.۵ درصد افزایش دهیم.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه در سال ۹۶ ، کل بودجه سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری ۴۶۰ میلیارد تومان در بحث آبخیزداری بوده است افزود: در این اعتبار، سهم اعتبار آبخیزداری لرستان ۴.۶ میلیارد تومان بوده که امسال با تلاش و پیگیری این عزیزان توانستیم این مبلغ را به ۴۰ میلیارد تومان برسانیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: مصوب طرح های آبخیزداری از محل اعتبارات استانی در سال ۹۶ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده ولی در سال ۹۷ استاندار لرستان ۱۰ میلیارد به آبخیزداری تخصیص داده که در راستای کمک استاندار محترم ، ۳۰ میلیارد نیز سازمان جنگل ها کمک نموده که مجموعا اعتبار به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

نجفی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات لرستان از کل کشور یک درصد بوده ولی اکنون با تلاش های دکتر خادمی استاندار لرستان این سهم به ۳.۵ درصد رسیده است بیان داشت : این اعتبار در راستای اجرای پروژه های آبخیزداری همچون بندهای سنگی ملاتی، خاکی ،گابیونی و اجرای عملیات بیولوژیکی شامل نهال کاری و افزایش پوشش گیاهی مراتع هزینه خواهد شد.

گفتنی است: در پایان این ملاقات، دکتر خادمی استاندار لرستان با مهندس نجفی مدیر کل منابع طبیعی استان در محل دفتر مهندس منصور معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان حضور به هم رسانیده و در این جلسه استاندار لرستان قول تامین اعتبار استانی کاداستر اراضی ملی در لرستان را داد ؛ و مهندس منصور هم تاکید داشتند که از محل اعتبارات منابع ملی ، اعتبارات مورد نیاز کاداستر را به اداره کل منابع طبیعی لرستان اختصاص خواهند داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید