گروه: خبر
تاریخ: ۱۶:۱۱ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
همت دانشگاه علمی کاربردی در رونق کارآفرینی

صبح امروز سعید فرح بخش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد: در دانشگاه علمی کاربردی استان کلینیک مشاوره کارآفرینی راه اندازی شده است و در این زمینه کارآفرینان و اقشار مختلفی که دغدغه اشتغال دارند، می توانند از مشاوره کارآفرینی دانشگاه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز نشست خبری ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

کار خبرنگاری دشوار است

سعید فرح بخش درآغاز سخن ضمن تبریک روز خبرنگار این حرفه را جزو مشاغل سخت و پر زحمت عنوان کرد و گفت: این کار در عین سختی و در محیطی پر استرس و تنش زا دارای مسوولیت سنگینی نیز می باشد که بررسی صحت و سقم مطالب منتشر شده باید همواره مد نظر خبرنگاران عزیز باشد.

حرکت به سوی خودباوری در استان

وی در ادامه تاکید کرد: توجه به تنوع رشته های دانشگاهی مانند رشته های موسیقی صنایع دستی و سایر رشته های مبتنی بر مهارآفرینی و کارآفرینی از اولویت های کاری این دانشگاه است و تلاش می‌کنیم در راستای رونق خودباوری و کارآفرینی در استان گام برداریم.

سعید فرح بخش در این راستا به خدماتی چون : اختصاص وام ۵۰ میلیونی با سود دو درصد برای مراکز نوآوری اشاره کرد و ابراز داشت: در سطح دانشگاه های استان دو مرکز نوآروری داریم و تراز بندی بندی مراکز عملی کاربردی به سه سطح نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

یارانه‌ تغذیه به دانشجو تعلق می‌گیرد

وی ادامه داد: در بحث رفاهیات، مهرماه سال‌جاری برای دانشجویان، رفاه کارت صادر می شود، به نحوی که یارانه‌ای بابت تغذیه به دانشجو تعلق می‌گیرد و از طریق رفاه کارت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد: پیش بینی می شود، در سال آموزش جدید، ۳هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشته باشیم و در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار دانشجو در ۳۱ مرکز آموزشی مشغول به ادامه تحصیل هستند.

سعید فرح بخش در پایان اعلام کرد: ۱۷ مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان آماده پذیرش دانشجو هستند و نیز در این دانشگاه ۷۴ کد رشته در مقطع کاردانی و ۳۴ کد رشته در مقطع کارشناسی وجود دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید