گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۰۳ :: ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
افتتاح دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان لرستان

ظهر امروز با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر کتاب و کتابخوانی، دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، امروز دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان لرستان با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرخرم‌آباد، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد و مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان و جمعی از خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افتتاح شد.

در این مراسم معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بیان کرد: دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی لرستان با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر کتاب و کتابخوانی راه اندازی شده است.

رضا نیازی اهداف این دبیرخانه را ایجاد زیرساخت‌های کلان مربوط به کتاب و کتابخوانی در استان عنوان کرد و گفت: همچنین توجه به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشین شهرها و استفاده از ظرفیت مساجد و دفاتر تسهیل‌گری جهت توسعه امر کتاب و کتابخوانی در این مناطق و برگزاری نمایشگاه‌های زنجیره‌ای و… از جمله دیگر اهداف این دبیرخانه است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیمای مرکز استان و آموزش و پرورش استان و کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد به عنوان اعضای این دبیرخانه در راستای ایجاد نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر دستگاه‌های فرهنگی به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گام خواهند برداشت.

حمیدرضا صفریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه ابراز کرد: از تمام ظرفیت‌های شورای شهر در جهت توسعه و گسترش فرهنگ فرهنگ کتابخوابی واهداف این دبیرخانه استفاده خواهیم کرد.

صفریان علاوه بر ارائه پیشنهاداتی در بستر شورا و شهرداری‌ها توجه به مطالعه و کتابخوانی را موجب اعتلای فرهنگ‌عمومی عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح پایتخت کتاب افزود: همزمان با آغاز به کار کمیسیون فرهنگی دیگر طرح‌های فرهنگی نیز پیگیری و عملیاتی خواهند شد.

 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید