گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۴۷ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
برگزاری اولین کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد لرستان

در اولین كميسيون ماده 42 قانون تقويت و توسعه نظام استاندارد، که روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری در اداره کل استاندارد لرستان برگزار شد، 5 پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این نشست که با حضور مدیرکل استاندارد استان، دادستان مرکز استان، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، واحدهای خدماتی مربوطه، و کارشناسان اداره کل برگزار شد، موارد مربوط به ۵ واحد خدمات جایگاه سوخت CNG که بر اساس چک لیست های شرکت های بازرسی، دارای مغایرت بحرانی بودند، بررسی شد که با توجه به اظهارات نمایندگان واحدهای خدماتی و بررسی مستندات، اعضای کمیسیون نظرات خود را اعلام کردند.

بنابراین گزارش، برای ۴ پرونده اخطار کتبی و تعیین مهلت جهت رفع نقص و یک مورد حکم قطع سوخت توسط شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی رای صادر شد.

گفتنی است کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید