گروه: یادداشت
تاریخ: ۵:۱۳ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
لرستانی ها صاحب شغل می شوند

امروز صبح که از خواب بیدار شدم. نگاهی به یافته کوه و نگاهی به مخملکوه کردم و حسرت خوردم از این همه سرمایه که دارد بابت بی سلیقگی ما قوم لر از بین می رود. نگاهی به درختان بلوط که کردم هر کدام از آنها را یک کارخانه بزرگ و یا یک شرکت تولیدی عظیم دیدم که چرخ های اقتصاد را به چرخش در آوردن.

عبدالرضا شهبازی- بیراهه نروم، چند مدتی بود از این کلمات قصار از مرد هزاره سوم چیزی نشنیده بودم. فکر کردم هنوز در شوک استاد مشایی و یا در فکر وزن کم کردن استاد بقایی باشد. دیدم نه ، مرد ریز نقش و پرحاشیه سیاست ایران پر انرژی تر از این حرف هاست.
خدا قوت پدیده هزاره سوم!
از افاضات این بزرگوار در جمع مردم خوب نور آباد لرستان از بیکاری جوانان این دیار رنج کشیده بی آنکه به هشت سال دوره ریاست جمهوری اش اشاره کند که چه برای آنها کرده است به وجود ۱۲ میلیون هکتار جنگل بلوط اشاره می کند و می گوید: با وجود این همه درخت بلوط می توان از شاخ ، برگ و بلوط آنها استفاده کرد و حدود شش میلیون شغل ایجاد کرد. البته استاد نفرمودند که این شغل ها چگونه ایجاد می شود. اما آنچه به ذهن این حقیر رسید شاید بخشی از این معما را حل کند.
به طور مثال از برگ درختان برای پوشیدن مردان و زنان استفاده شود مانند انسان های نخستین که این خود نوعی کار تولیدی پوشاک را انجام می دهد.
از شاخ درختان بلوط برای خانه سازی آن هم خانه های هزار متری که پیش از این جناب محمود خان در دوره ریاست جمهوری اش پیشنهاد داده بود که با وجود این بخش حوزه اقتصاد و مسکن و عمران رونق خواهد گرفت.
از بلوط این جنگل ها هم می توان مانند نیاکانمان نان بلوط درست کرد و از وارد کردن گندم و مواد غذایی هم جلوگیری کرد.
بیکاران بشتابید که اگر دیر بجنبید بیماری زوال بلوط به جان شما ریشه می زند و علاوه بر بیکار بودن بیمار هم خواهید شد و با این وضعیت درمان و دارو مشکلی بر مشکلات شما افزوده خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید