گروه: خبر / گزارش
تاریخ: ۱۲:۱۵ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در لرستان

طی مراسمی که با حضور جامعه قرآنی و مسئولین استانی برگزار شد، برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در لرستان، معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هفتم مردادماه، طی مراسمی که با حضور جامعه قرآنی و مسئولین استانی برگزار شد، برگزیدگان قرعه‌کشی شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در لرستان، معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، در کل استان ٥١ نفر به‌عنوان نفراتی که نام آن‌ها در قرعه‌کشی آزمون سراسری از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، وجود داشت که طی این مراسم از این افراد با اهدای هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

از این تعداد ١٠ نفر از شهرستان ازنا، ١١ نفر از شهرستان الیگودرز، ٦ نفر از شهرستان بروجرد، ١٣ نفر از شهرساتان خرم‌آباد، ٥ نفر از شهرستان دلفان، ٤ نفر از شهرستان دورود، یک نفر از شهرستان سلسله و یک نفر از شهرستان کوهدشت بودند.

علوم قرآنی و وحیانی جامع ترین و ارزشمندترین علوم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان علوم قرآنی و وحیانی را ارزشمندترین و جامع‌ترین علوم دانست و افزود: رسالت سنگربانان قرآن، عمل کردن بر طبق رسالت وحی است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با اشاره به این‌که علم در یک تقسیم‌بندی به مراتب مختلفی تقسیم می‌شود، گفت: یک مرتبه علم، علوم تجربی هستند که با حس و تجربه و در آزمایشگاه‌های وجود دارند.

حنان، مرتبه دیگر علم را علوم عقلانی دانست که بالاتر از علوم تجربی قرار دارند و گفت: علوم عقلانی اثبات مفاهیم مجردات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که بالاتر از علوم عقلانی علوم عرفان قرار دارد که بیان کننده حضور در عالم مجردات است، اضافه کرد: بالاتر از علوم عرفان نیز علوم وحیانی و قرآنی قرار دارد.

وی، جامع‌ترین و ارزشمندترین علوم را همان علوم قرآنی وحیانی ذکر کرد و ادامه داد: رسالت وحی و علوم قرآنی هدایت بشر است، کمااینکه هدایت بشر زیرمجموعه‌ای به نام تصحیح نگاه مادی به نگاه الهی دارد.

روح حاکم بر جهان‌بینی الهی توحید است

حنان، تکلیف و رسالت سنگربانان قرآن را عمل کردن بر طبق رسالت وحی ذکر کرد و با ذکر این مطلب که روح حاکم بر جهان‌بینی الهی توحید است، اضافه کرد: گاهی این امر دچار آسیب می‌شود لذا ما باید به‌سمت علوم اسلامی برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: اگر نگاه و دیدگاه دانشمندان از جهان‌بینی مادی به الهی تصحیح شود تمام مشکلات حل می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید