رییس کل دادگستری لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۰۲ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
آمار های غیر واقعی باعث سلب اعتماد عمومی می شود

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان لرستان، در جلسه ستاد دیه که با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور اسدالله جولائی برگزار شد، بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان بیان داشت:دستگاههای اجرائی، چرا آمارهايي را انتشار مي دهند که غير واقعي و گمراه کننده است؟

رئیس شورای قضایی استان گفت: مطمئنا اين آمار و ارقام و گزارش عملکردها برای حفظ موقعیت شغلی و یا منافغ شخصی به مقامات بالاتر داده می شود آمارهايي که بعضا واقعيت ندارد ، راه را روشن نمي کنند، برعکس، باعث گمراهي مسئولین می شود و آنها را در موقعيت هاي تاريک و غیر قابل پیش بینی قرار مي دهد.اداراتی که مسئول خدمات رسانی به مردم هستند بايد، در ارائه آمارها، گزارش اقدامات و پاسخ به مقامات مافوق ، مسئولانه تر عمل کند. نبايد امورات جاری کشور را بر پایه خيال و وهم بسازيم.

بدری افزود: آمارهاي غير واقعي، از يک طرف اعتماد مردم به برنامه های دولت را کاهش میدهد و از طرف ديگر نشان دهنده ملاحظه کاری است که از هيچیک از این پاسخ های نادرست مورد بازخواست قرار نمی گیرند.

رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: کجا آمار بیکاری کاهش پیدا کرده؟ کجا در کاهش تعداد خانواده های فقر موفقیت حاصل شده ؟ کجا گرانی و تورم مهار شده ؟ اگر اینها واقعیت دارد که باید آمار جرم و پرونده های وارده به محاکم قضایی کاهش پیدا کند و تعداد وارده زندان رو به کاهش باشد در حالی که عکس آن را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این‌ لاف زدن‌ها دردی را درمان نمی کند ، بلکه باعث می شود نهاد دولتی از چشم مردم بیفتد سابقا نهاد های عمومی برای رساندن خبر به مخاطب از رسانه ملی استفاده می کردند و به دست آوردن اعتماد مخاطبان کم هزینه بود اما امروز این مخاطبان هستند که در فضای مجازی با نشر خبرهای مورد علاقه خود از رسانه‌ها پیشی می‌گیرند و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.

درپایان بدری ادامه داد: یکی از سرچشمه های اخلاق دین است و قلب تعالیم ديني و هدف گيري عمده پيامبران، ايجاد يك جامعه اخلاقي بوده است اما همه میدانیم فقر و شرائط بد اقتصادی در مرحله اول دین را از مردم میگیرد و سپس منتهی به سقوط اخلاقی جامعه میشود و به دنبال آن ناهنجاری های اجتماعی افزایش می یابد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید