گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۳۹ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
اجرای طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌ها در لرستان

مدیر کل محیط زیست لرستان از اجرای طرح "مدیریت زیست بوم تالاب‌ها" در لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهرداد فتحی بیرانوند در خصوص آتش سوزی تالاب بیشه دالان بروجرد اظهار داشت: در پی آتش سوزی بخشی از تالاب بیشه دالان بروجرد در روزهای اخیر طعمه حریق شد که علت آتش سوزی تالاب در دست بررسی است.

وی افزود: با هماهنگی برخی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و تشکل‌های مردم نهاد بروجرد این آتش سوزی پس از گذشت حدود سه ساعت مهار شد.

مدیر کل محیط زیست لرستان به خسارت گیاهان تالابی بیشه دالان در پی این آتش سوزی اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون کمتر از ۱۰۰ هکتار از عرصه‌ تالاب بیشه دالان در اختیار محیط زیست است اما یک زمانی ( قبل از دهه ۶۰ و ۷۰) بیش از هزار هکتار بوده که متاسفانه به دلیل زهکشی و تبدیل به اراضی کشاورزی آن را از حالت تالابی خارج کردند.

فتحی بیرانوند در رابطه با احیاء تالاب بیشه دالان بروجرد نیز عنوان کرد: سال گذشته طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌ها برای اولین بار در استان مطرح شد و اکنون نیز به دنبال اجرای این طرح هستیم.

وی عنوان کرد: در طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌ها میسر شود ، بحث معیشت پایدار را برای جوامع بومی اطراف تالاب خواهیم داشت که با مشارکت جوامع محلی بخشی از این اراضی را که از حالت تالابی خارج شده است احیا خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه مطالعه طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌ها هنوز تکمیل نشده است و در حال تکمیل است تصریح کرد: در این رابطه جلسات آموزشی با جوامع محلی داشتیم و مشاور قوی در حال انجام مطالعات این کار است که به ازای تبدیل اراضی به تالاب، معیشتی در حوزه‌ هایی مانند گردشگری و پرورش ماهی در نظر داریم تا منافع جوامع بومی را تامین و بخشی از تالاب را احیا کنیم.

مهرداد فتحی بیرانوند اظهارداشت: در این رابطه چندین جلسه در فرمانداری بروجرد داشتیم و اگر خروجی مطالعات کامل شود وارد فاز اجرا می‌شویم تا برنامه‌های مد نظر اجرا و تالاب بیشه دالان احیا شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید