گروه: خبر
تاریخ: ۲۳:۲۹ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به دانش آموزان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: یکی از اهداف متعالی سند بنیادین آموزش و پرورش این است که تا سال ۱۴۰۰، ۵۰ درصد از آموزشها به سمت آموزشهای فنی و حرفه ای و کار ودانش سوق داده شود تا در پایان تحصیلات در صورتیکه زمینه ادامه تحصیل در سطوح عالی وجود نداشته باشد، با آموختن یک مهارت، شغلی برای خود فراهم کرده و معیشت خانواده را تأمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، زینی وند مقدم بیان داشت: اجرای این طرح در سال جاری از پایه هفتم آغاز می‌شود و کلیه مدارس هیئت امنایی ،مدارس غیرانتفاعی و مدارس شبانه روزی و ۱۰ درصد از مدارس دولتی تحت آموزشهایی به مدت ۶۰ ساعت قرار خواهند گرفت.

زینی وند مقدم اظهار داشت: یکی از معضلات ما گرایش دانش آموزان استان به رشته های تجربی است که بیش از میانگین کشوری می باشد که آموزشهای فنی و حرفه ای برنامه ریزی شده برای دانش آموزان می تواند انگیزه فراگیری آموزشهای مهارتی را ایجاد کرده و استعدادهای آنان را شناسایی کند تا به سمت هنرستانها و کار و دانشها سوق داده شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش بستر، امکانات و تجهیزات لازم برای آموزشهای فنی و حرفه ای را ندارد و انعقاد تفاهم نامه معاونت متوسطه آموزش و پرورش کل کشور با سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از راههای برون رفت از این مشکل است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای بخوبی رسالت خود را در بخش آموزش کشور ایفا می کند.

در خاتمه کارکنان آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، گزارشاتی از نحوه اجرای طرح، پیشنهادات اجرایی آن، وظایف کمیته برنامه ریزی و هماهنگی استان، انواع قراردادها و .. ارائه دادند و مقرر شد با تشکیل کمیته تخصصی و برگزاری جلسات دوره ای، آسیب شناسی و اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید