معاون استاندار:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۱۳ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
با مخلان بازار برخورد جدی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: با مخلان بازار برخورد جدی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، گودرز امیری در چهارمین جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه این جلسات در راستای برخورد با متخلفین و مفسدین اقتصادی تشکیل می‌شوند، افزود: در رابطه با تعادل بازار و تعادل قیمت‌ها تصمیمات خاصی گرفته می‌شود که در قالب صورت‌جلسه به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته کالاهایی که کمیاب بود در سطح بازار به وفور عرضه شده و به نظر می‌رسد وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: بسیاری از قیمت‌ها کاهش چشمگیری داشته است و برخی از واحدهای تولیدی در سطح ملی قیمت‌های نهایی را اعلام کردند که به واحدهای صنفی ابلاغ شد و آنها مکلف به نصب برچسب هستند.

وی با اشاره به قیمت میوه و تره بار بیان کرد: گروه بازرسی صنعت، معدن و تجارت هر روز صبح با کسب اطلاع از میدان میوه و تره بار قیمت فروش جزئی در شهر را مشخص کرده و تا قبل از ۹ صبح ابلاغ می‌کنند، فروشگاه‌های خرده فروش، مکلف به درج قیمت‌های ابلاغ شده هستند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت نصب نشدن برچسب درج قیمت‌ها و مشاهده گران‌فروشی موارد را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلفین و مفسدین اقتصادی برخورد جدی شود.

امیری با اشاره به مشکل حمل و نقل کالاها در این روزها گفت: حمل و نقل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها، همیاری شهرداری‌ها، نهادها، سازمان‌ها و همچنین داوطلبین بخش خصوصی کامیون‌های زیادی در اختیار مدیریت ارشد استان قرار داده‌اند که محموله‌ها و محصولات کشاورزی و پتروشیمی را جابه‌جا کنند.

وی تصریح کرد: این جلسات بسیار تاثیر‌گذار بوده و با پیگیری‌های انجام شده انسجام و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و قضایی در سطح استان به وجود آمده است، از این رو با افرادی که قصد اختلال در بازار را دارند برخورد جدی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه بازرسان به صورت رندومی در سطح شهر گشت زنی می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل گستردگی و پراکندگی اصناف همکاری و توجه مردم در این زمینه بسیار مهم است و اگر تخلفی مشاهده می‌شود اطلاع‌رسانی کنند تا بتوان در برخورد با گران‌فروشی و متخلفین همچنین برای تعادل و تنظیم بازار به خوبی اقدام کنیم.

وی خبر داد: این جلسات در سطح شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران در حال برگزاری است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید