گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۸ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
تاخیر در برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری او-اسپرت

رییس هیات انجمن های ورزش استان از تاخیر در برگزاری در مسابقات قهرمانی کشور در رشته او-اسپرت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رییس هیات انجمن های ورزشی استان لرستان از تاخیر در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته او-اسپرت خبر داد.

مهدی سلاطی افزود: بر اساس اعلام فدراسیون انجمن های ورزشی کشور مسابقات قهرمانی این رشته در رده های سنی نونهالان – نوجوانان و بزرگسالان انجمن او-اسپرت به دلیل تقارن با ایام اربعین حسینی از تاریخ سوم آبان ماه جاری به روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه موکول می گردد.

وی با بیان اینکه رشته زیبا و پرطرفدار او-اسپرت اخیرا و مجددا به مجموعه رشته های ورزشی هیات انجمن های ورزشی اضافه شده است، ادامه داد: او-اسپرت از مخفف واژهٔ اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش پارسیان اصیل آمده که در سال ۱۳۷۸ توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش‌های رزمی ایران و جهان در همدان پایه‌گذاری شده و در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او-اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته شده و آغاز به فعالیت نموده است.

رییس هیات انجمن های ورزشی استان گفت: پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان و توسعهٔ این رشته ورزشی در سطوح ملی وبین‌المللی و سپری شدن هشت سال فعالیت ثمربخش ، امروز این رشته با یک پله ارتقاء تحت عنوان انجمن او-اسپرت ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سلاطی اظهار کرد: در واقع او-اسپرت برگرفته از مهارتها و بازی‌های بومی محلی، نبرد و زورآزمائی‌ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل مؤثر و امروزی خود درآمده و این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) پس طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک‌های آن در بخش‌های هنری، ساحلی و مبارزه‌ای طی سنوات گذشته رشد نموده و در سایر کشورها توسعه یافته است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید