استاندار:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۸ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
تشکیل کمیته‌ای در خصوص کاهش تصادفات برون‌شهری ضروری ست

استاندار لرستان بر لزوم تشکیل کمیته‌ای در خصوص کاهش تصادفات برون‌شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر سید موسی خادمی در جلسه کارگروه امنیت راه‌های استان اظهار کرد: در جلسه بعدی تحلیل درستی از تصادفات، نقاط و محورهای حادثه‌خیز به‌همراه راه‌حل‌های هر محل به تفکیک زمان‌بندی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت ارائه شود.

وی افزود: همچنین گزارشی در رابطه با مجموعه اقدامات اجرایی شش ماهه دوم سال جاری تهیه شود.

دکتر خادمی به عوامل تصادفات اشاره کرد و گفت: در این رابطه عامل انسانی از همه مهم‌تر است و باید مشکلات جاده‌‌ای اعم از انسانی و غیرانسانی را برطرف کنیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از عوامل تسهیل‌کننده و رفع تصادفات داریم که بیشتر مرتبط به میزان توجه انسان به مقررات و علائم رانندگی است و باید راه‌حل‌های مناسب را برای آنها پیدا کرد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای از دفتر فنی استانداری، راهداری، راه‌ و شهرسازی و پلیس راهور در خصوص کاهش تصادفات برون شهری، بیان کرد: جلسه بعد این کمیته راه‌کارهای مناسب برای حل مشکلات و کاهش تصادفات را با مشخص کردن راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت طبق زمان‌بندی ارائه دهد.

خادمی ادامه داد: همچنین در خصوص تصادفات درون شهری شهرداری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌های کاهش تصادفات درون شهری را به ترتیب اولویت مشخص کند.

استاندار لرستان در ادامه گفت: بهداشت و درمان و اورژانس نیز برنامه مشخص خود را برای کاهش زمان ارائه خدمات و رسیدن به مکان حادثه گزارش دهند.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی و ایجاد آگاهی در کاهش حوادث اظهار کرد: همچنین در راستای اثرگذاری بر فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات، برنامه‌های مشخصی در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان بیان کرد: افرادی که با اقداماتی باعث تخریب تاسیسات دولتی می‌شوند از طریق نیروی انتظامی به دستگاه قضا معرفی شده تا با آنان برخورد جدی شود.

وی خطاب به شهردار گفت: شهرداری برای کنترل و پوشش طرح ترافیکی به وسیله دوربین‌ها می‌تواند از بخش خصوصی استفاده کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید