گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۴۵ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
جوجه ریزی به روند عادی خود برگشت/ تا اواسط آبان ماه بیش از ۱۲۰۰ تن مرغ گرم وارد بازار می شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم آباد اعلام کرد: جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغ گوشتی شهرستان خرم آباد به حالت عادی خود برگشت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مراد بیرانوند با اعلام این خبر اظهار کرد: در فصل تابستان بدلیل گرمای شدید و کمبود بخشی از نهاده های مورد نیاز مرغداران ، جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی نسبت به ماههای فصل بهار حدود ۴۰ درصد کاهش را نشان می دهد در خرم آباد با خنک شدن هوا و حمایت های جهاد کشاورزی در جهت عادی کردن روند تامین نهاده های خوراک طیور ؛ جوجه ریزی در شهریور ماه به روند عادی خود برگشت.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریور تا پایان شهریور ماه ۹۷ بیش از یک سوم مرغداران شهرستان خرم آباد اقدام به جوجه ریزی کرد ه اند و بیش از ۵۶۷۰۰۰ قطعه جوجه یکروزه وارد سالنهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان شده است.

مهندس بیرانوند در ادامه افزود : در زمینه تامین نهاده دان مورد نیاز مرغداران شهرستان خرم آباد : بیش از ۳۰۰۰ تن انواع نهاده دان مرغداران توسط مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان روزانه رصد و نظارت می گردد.

مهندس بیرانوند ادامه داد: این مدیریت در جهت کنترل قیمت و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه توزیع نهاده ها ؛ حمل نهاده ها را از مقصد بار گیری تا تحویل به تولید کننده نظارت می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم اباد در خاتمه گفت: پیش بینی می کنیم که از نیمه دوم مهرماه تا اواسط آبان سال جاری بیش از ۱۲۰۰ تن مرغ گرم وارد بازار مصرف شود ، که از این مقدار حدود ۸۰۰ تن در بازار داخلی خرم آباد و حدود ۴۰۰ تن نیز به بازار شهرستانها و استانهای همجوار حمل می گردد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید