تاریخ: ۲۰:۱۳ :: ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
خطر بیخ گوش پاساژهای ناایمن خرم‌‌آباد

وقوع آتش‌سوزی یک هفته گذشته در بازارچه کویتی‌ها بحث ایمن نبودن پاساژها و مراکز تجاری خرم‌آباد را دوباره پیش کشید.

پایگاه خبری سنگ نوشته، گزارش- «کمتر از نیم ساعت تمام دار و ندارم جلوی چشمم سوخت» این را یکی از کاسبان بازارچه کویتی‌ها گفت و افزود: همه سرمایه‌ام این مغازه بود حالا من ماندم و پارچه‌های سوخته و دغدغه چک‌هایی که باید کمتر از ده روز دیگر پاس شود.

مسئولان وقت پس از آتش‌سوزی گسترده پاساژ قائم خرم‌آباد که سال ۹۵ اتفاق افتاد وعده‌هایی مبنی بر ایمن‌سازی پاساژها و جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای را دادند اما باگذشت حدود ۸ سال نه‌تنها وعده آنها محقق نشد بلکه شاهد چند فقره آتش‌سوزی در پاساژها و مراکز تجاری شهر خرم‌آباد بودیم.
وقوع آتش‌سوزی یک هفته گذشته در بازارچه کویتی‌ها بحث ایمن نبودن پاساژها و مراکز تجاری خرم‌آباد را دوباره پیش کشید.
آتش‌سوزی پاساژ پلاسکو در تیرماه سال ۱۴۰۰، آتش‌سوزی پاساژ مروارید اردیبهشت ۱۴۰۲ و آتش‌سوزی ۲۰ شهریور بازارچه کویتی‌ها گواهی بر ایمن نبودن پاساژهای شهر خرم‌آباد است.
به گفته مسئولان بیش از ۹۰ درصد از پاساژهای خرم‌آباد فاقد ایمنی‌های لازم هستند و تنها یک ساختمان تجاری از حداقل ایمنی‌های لازم در برابر حوادث برخوردار است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد سجاد نعمتی – با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد پاساژهایی که ایمنی لازم را ندارند در دست نیست، گفته است مراکز تجاری خرم‌آباد فاقد پله فرار، درب دود بند و فن‌های فشار مثبت هستند.
در حالی مسئولان توپ ایمن نبودن پاساژهای خرم‌آباد را به زمین یکدیگر می‌اندازند که بعد از بازارچه کویتی‌ها یک کفش‌فروشی در خرم‌آباد دچار حریق شد.
مسئولان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد از نبود اهرم بازدارنده برای برخورد با پاساژهایی که موارد ایمنی را رعایت نمی‌کنند صحبت می‌کنند، در مقابل مسئولان سازمان نظام‌مهندسی هم همین ادعا را مطرح و می‌گویند: سازمان نظام‌مهندسی اهرم بازدارنده‌ای جهت متوقف کردن ساختمان‌های ناایمن ندارد و ناایمن بودن ساختمان‌ها را تنها گزارش می‌دهد.
آتش‌سوزی بازارچه کویتی‌ها تلنگری بود به مسئولان در مجموعه مدیریت شهری، سازمان نظام‌مهندسی و مالکان تا نسبت به ایمن‌سازی پاساژها و مراکز تجاری اقدام کنند.

منبع: فارس

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید