گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۴۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
زلزله کرمانشاه آزمونی برای سنجش  استحکام سازه های بنیادمسکن لرستان

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان وقوع زلزله ۶/۴ ریشتری اخیر دراستان کرمانشاه را آزمونی جدی برای سنجش عملکرد فنی و استحکام ساختمانهای احداثی این بنیاد در مناطق زلزله زده در شهرستان اسلام آباد غرب دانست .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس رضایی بیان داشت: گر به بررسی زلزله های سالهای گذشته بپردازید وقوع زلزله های باقدرت ۶/۴ ریشتر بدون اینکه شاهد ریزش سقف سازه ها و ازدست دادن جان هموطنان عزیزمان باشیم بی سابقه بوده است و این مهم را مرهون همت و همکاری مردم و مسئولین و تلاش شبانه روزی و بهره گیری از اصول و ضوابط فنی و مهندسی در ساخت سازه های بازسازی شده توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی دانست .

وی وقوع زلزله اخیر را بعد از یکسال که از روند بازسازی مناطق آسیب دیده دراستان کرمانشاه میگذرد ، محکی جدی برای ارزیابی استحکام واحدهای احداثی در این مناطق دانسته و عنوان نمود: بیش از ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان اسلام آبادغرب مورد تعمیر و مقاوم سازی قرار گرفته و عملیات ساخت بیش از ۳۲۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در این شهرستان به اتمام رسیده است که به لطف پروردگار و با رعایت اصول و ضوابط فنی و مهندسی و نظارت شبانه روزی همکارانمان در بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان حتی یک مورد آسیب جزئی به واحدهای احداثی بنیاد مسکن استان لرستان گزارش نشده است .

مدیرکل بنیادمسکن لرستان افزود: با بررسی و مقایسه آمار تلفات زلزله های باقدرت زلزله اخیر در سطح کشور به این نکته پی خواهیم برد که تعداد کشته شدگان در این حوادث معمولا ۳ رقمی بوده است .

مهندس رضایی با اشاره به زلزله ۶/۴ ریشتری زرند کرمان درسال ۱۳۸۳ که بیش از ۹۰۰ کشته داشته و یا زلزله اهر ، ورزقان و هریس باقدرت ۶/۲ ریشتر که ۲۴۵ نفراز هموطنانمان را به کام مرگ کشانده است ، افزود : خوشبختانه در زلزله ۶/۴ریشتری اخیر شاهد مرگ حتی یک نفر از هموطنان عزیزمان دراستان کرمانشاه نبوده اییم .

مهندس رضایی عدم تخریب واحدهای بازسازی شده را خبری خوش برای مردم و مسئولین دانسته و اظهارامیدواری نمود: با مقاوم سازی سازه ها درسطح شهرها و روستاهای کشور ، زلزله را بعنوان یکی از عوامل مرگ و میر از بلایای طبیعی در سطح کشور حذف نماییم .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید