تاریخ: ۱۹:۵۱ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
زنان اینجا فقط زن هستند و تو بانویی

صبح روز شنبه 10 مهرماه، هواپیمای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که مهمان لرستان بود، در فرودگاه کرمانشاه فرود آمد که خود جای پرسش فراوان دارد! ابتکار از آنجا راهی لرستان شد تا چند ساعت از عمر خود را در این استان بگذراند.

مهری پهلوانی- بانوی سبز پوش بعد از سه ساعت وارد شهر خرم آباد شد و مورد استقبال قرار گرفت.
وی در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی خرم آباد درگوشه ای بدون حضور مسئولین و مدیران استانی پای صحبت تنی چند از دختران آسیب دیده نشست که اقدامی قابل تحسین، اما ناکافی بود.

چیزی که می شد اتفاق بیفتد این بود که معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که به بانوی سبز معروف است زمان بیشتری برای ماندن در لرستان و بررسی وضعیت معیشت و محرومیت چندین ساله ای که گریبانگیر مردم و زنان استان شده است، اختصاص می داد تا بتواند برگ سبزی در زندگی مردم به ارمغان بیاورد…
باید به جای نشستن پای صحبت های مسئولین استان و گوش دادن به عملکردها و آمار تکراری، در مسیر کرمانشاه _ خرم اباد بازدیدی از زنان شهرستان دلفان و روستاهایی که از لحاظ فقر و محرومیت در وضعیت بسیار بدی به سر می برند، به عمل می آورد و دردها و مشقت های زندگی در مناطق محروم را از نزدیک می دید بلکه کاری در جهت فقرزدایی مردم آن دیار صورت گیرد….

سوال اینجاست حضور چند ساعته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده! چه دستاوردی می تواند برای لرستان به همراه داشته باشد؟ وی در مدت اقامت خود به کدام مناطق شهر سر زد؟ فرصت دیدار با چند زن و خانواده را داشت؟ آیا در این چند ساعت توانست مسائل و مشکلات بی شمار زنان لرستانی را رصد کند تا بتواند راه حلی برای آنها ارائه دهد…

آیا ابتکار جدای از موقعیت و جایگاه خود، بهتر نبود به عنوان یک زن! تغییر رویه داده برخلاف تشریفات سیاسی و اداری، به بررسی وضعیت هم نوعان خود در روستاهای دورافتاده فاقد هر گونه امکانات رفاهی تحصیلی، بهداشت و ….بپردازد و زندگی آنها را از نزدیک ببیند؟ آیا دخترانی که در روستاهای دورافتاده که به دلیل عدم امکانات تحصیلی، برای رفتن به مدرسه باید روزانه کیلومترها راه را پیاده طی کنند و در مواردی مجبور به ترک تحصیل می شوند را ملاقات کرد؟ با دختران بی شمار تحصیل کرده که با معضل بیکاری و فشار روانی ناشی از آن روبرو هستند صحبت کرد؟ پای درد دل چند زن و دختر تحصیل کرده شاغل با حقوق حداقلی دویست سیصد هزار تومانی نشست؟؟

آیا از مشکلات زنان بیمار، معتاد، حاشیه نشین، معلول، زندانی، بی خانمان، بی سرپناه، مستاجر، بد سرپرست، و … که قربانی بی کفایتی چندین ساله برخی مسئولین استانی و در راس آنها برخی نمایندگان، هستند سوالی پرسید؟

ابتکار برای رسیدن به فرودگاه و رفتن به تهران و ترک لرستان چنان عجله داشت که فرصت افتتاح سالن استانداری نیز دست نداد، حال باید منتظر ماند این بانو چه کاری برای هم جنس های خود در استان انجام خواهد دهد؟
زنان لرستانی سختی زندگی در اینجا را بلد هستند همچنین می دانند اقامت در شهری که عنوان فلاکت بارترین استان را یدک می کشد برای بانویی چون شما سخت است…….”زنان اینجا فقط زن هستند و تو بانویی….”

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید